Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Ewa - 2 februari 2013 20:56

.....och har hamnat lätt på sne'. Finns det ingen som kan säga var vi e?" Pär och jag åkte på en turné modell mini genom att starta på återvinningen och sedan åka vidare till Salem för att hämta paket och därefter till Granngården i närheten av Pärs arbete där vi lastade bilen med fågelfrö, marsvinsmat, sopsäckar och 1 spånbale. Efter det åkte vi tillbaka till vårt Konsum och handlade middaxmat (hel kyckling) och på Kaffestugan köpte vi varsin semla och varsitt wienerbröd. Det tog en dryg timme och det var då textraden i början av inlägget dök upp i huv'et för att stanna kvar. Semlan var såååå god! Med varm mjölk förstås.


Efter lunchen körde jag 52 minuter på promenadbandet. Fötterna i MBT-skorna protesterade mot de planerade 60 minuterna. Nu är det officiellt: jag har inga bra träningsskor. En anledning att shoppa. Nå'n gång. Den högsta hastighet som jag klarar på promenadbandet är 5,5 km/tim. Snabbare än så skulle tvinga mig att springa och det har jag inte den minsta lust till. Jag gick i 5,5 i ca 25 minuter och det kallar jag för power-walk. Det är ju betydligt enklare att ha en jämn hastighet när underlaget är mekaniskt utslätat och det kan ju bli ett alternativ till utomhuspromenaderna bara jag fixar ett par pjux först. Det här inlägget kommer att hamna i min nya kategori "Träning & hälsa" och jag kommer att flytta träningsinläggen från orkes-prov-veckorna dit oxå.

 


Jag väljer ofta böcker via titeln och jag tyckte att "Presidentens hustru" verkade lockande. Hur är det att vara gift med USA:s president? Även om det här är fiktion. "När Charlie så småningom blir president hamnar Alice i en situation hon aldrig ens drömt om, i en ställning med makt och inflytande, privilegier och skyldigheter. Och när Charlies kontroversiella andra omgång i Vita huset tar sin början tvingas Alice till sist ta itu med motsättningarna i sin tillvaro."  En del ur baksidestexten. Nu har jag läst 2/3 och Charlie är fortfarande inte president, han är inte ens politiskt aktiv och jag känner mig faktiskt lite lurad.   Originalets titel är "American wife" och den titeln är smått missvisande även den, tycker jag. Jag är inte överförjust i hur författaren driver berättelsen framåt för det är alldeles för mycket grottande i vissa episoder för att sedan hoppa fram 10 år. När jag slutade läsa igår, så slutade jag vid ett nytt stycke och då var Alice och Charlie visserligen förlovade, men inte gifta och när jag fortsatte idag, så hade det gått drygt 10 år igen och hon skulle hämta någon som heter Ella vid skolan. Vem f-n är Ella?! Det är hennes 9-åriga dotter vilket framgår mot slutet av sidan. Jag tänker läsa ut boken, men jag kommer inte att läsa om den, så den hamnar i lådan med pocket som ska transporteras vidare till Myrorna. Jag har en ny bokbeställning på g som innehåller bl.a "Anna Karenina" och "Processen".



Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards