Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Ewa - 29 januari 2013 21:34

Pär är förkyld. Elin är magsjuk. Jag är frisk och försöker hålla mig undan deras bacillusker så gott det går. Jag har styrketränat som planerat. Det gick bättre idag och tack vare små ändringar, så har jag inte ont i rygg eller nacke och det känns bättre i armbågarna. Nästa gång kommer jag att öka på vissa övningar.


Det var dax att beställa hem mediciner och i vanlig ordning föreslås idel billigare alternativ. De påstås innehålla samma verkningsmedel, men det tvivlar jag starkt på. Det är en sak när den föreslagna medicinen är 3-4 kr dyrare än det billigare alternativet, men när det gäller t.ex Sertralin (min huvudsakliga antidepressiva medicin), så skiljde det 102 kr. Etthundratvå kronor! Samma innehåll? Skulle inte tro det! Av bister erfarenhet vet jag att jag är känslig för variationer hos just den medicinen, så jag vågar inte chansa utan finner mig att betala mellanskillnaden. Det är i alla fall en välsignelse att vi har högkostnadsskyddet för jag behövde bara betala endast 118 kr av drygt 1300 kr. Den borgerliga människofientliga regeringen gör sitt bästa för att försämra även den lindringen genom att höja nivåerna för att nå frikort. 


Över till något betydligt trevligare: Selma! En alldeles nytagen bild från ikväll. Elin på mage i hallen mittemot Selmis. Något mörk bild, men vem bryr sig?


Fridens.     

Av Ewa - 29 januari 2013 17:01

"Another one bites the dust" med Queen från 1980(?).


Fridens.    


  


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards