Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Stretchövning och ny läkare

Av Ewa - 28 januari 2013 21:25

Jag ringde sjukgymnasten i morse och fick en tid redan på fredag, men bara någon minut efter att jag lagt på luren, så ringde jag igen och lämnade återbud. Jag vill inte. Det känns bara fel. Jag orkar inte ta tag i det just nu. Jag försöker själv ett tag till. Som tur är har jag haft en bra ryggdag.


Det är några plusgrader ute nu och det är hur trist som helst. Snön smälter bort även om det blev påfyllning igår kväll och i natt. Det var oplogat, moddigt och slirigt när jag gick en 60 minuters promenad. Mina bästa idéer har jag ofta fått antingen när jag precis ska till att somna eller när jag promenerar och idag kom jag på hur jag ska göra med mina armbågar nu när sjukgymnasten har blivit uppskjuten på obestämd tid. När jag tränar armarna (biceps och triceps), så involveras även underarmarna, men det har inte slagit mig att jag kan stretcha de musklerna som förmodligen har ett eller annat fäste i armbågen. Jag provade en stretch-övning (förssssiktigt) som inte är helt obekant för mig (se bilden) och det kändes faktiskt bättre. Jag har inte haft lika ont idag och efter morgondagens styrketräning, så ska jag absolut lägga till den övningen.

 

Efter promenaden satt jag i soffhörnet och läste i väntan på att det skulle bli lunchdax. När jag hade läst i en knapp timme, så blev jag trött och det slutade med att jag somnade. Jag satt, rätt upp & ned och sov i säkert mer än en halv timme. Jag kände mig piggare efteråt, men frös som en gris.


Idag kom slutligen brevet med meddelande om att jag har fått en ny läkarkontakt i Södertälje. Jag ska dit den 20 februari klockan 9 på morgonen, så då blir det en så'n där otäck otte-upplevelse igen. Det är i alla fall tur att tågen går hela vägen till Södertälje numera för det tar bara ca 20 minuter att promenera därifrån jämfört med 50 minuter från Östertälje station.


Fridens.    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards