Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Ewa - 23 januari 2013 21:03

En 60-minuters promenad i 14 minusgrader. Jag hade ett bra tempo drygt halva sträckan, men sedan kände jag plötsligt att det var tråkigt. Ap-tråkigt och jobbigt och jag förstod inte varför jag skulle pressa mig själv i alla backarna. Blä! Redan innan jag kommit hem, så bestämde jag mig för att faktiskt inte träna i morgon. Kroppen behöver en extra vilodag och det ska den få. Jag har varit sjukt trött resten av dagen och släpat mig fram genom lägenheten.


Elin var på introduktion inför sitt arbete på Lärarförmedlingen. Det kom ett sms som löd: "Kul kul kul!!" och hennes humör var så pass på topp att hon föreslog att vi skulle träffas i Skäris för att äta middag på Jensens igen och att hon skulle bjuda. Min första reaktion var att jag var för trött, men jag ångrar inte att jag följde med för det var suveränt gott, mycket godare än i lördags. Tack för maten, Snorpis och grattis till jobbet!

Jag började läsa "Tänk på ett tal" idag och det finns en klockren beskrivning av hur jag känner inför kontakten med människor. ".....ringde telefonen. Madeleine svarade, skenbart för att hon stod bredvid bordet där telefonen fanns, men det var inte den verkliga anledningen. Madeleine brukade alltid svara, oavsett vem av dem som befann sig närmast telefonen. Det hade mindre med logistik att göra än med deras respektive längtan efter kontakt med andra människor. För henne var människor i allmänhet ett plus, källor till positiv stimulans ----. För Gurney var folk i allmänhet ett minus, något som tömde honom på energi----." Jag undviker att svara i telefon och tackar innerligt för den som uppfann nummerpresentatören för jag granskar den misstänksamt innan jag lyfter någon som helst telefonlur. De gånger jag svarar, så drar jag alltid en lättnadens suck när det visar sig att det inte är till mig. Om man slår upp orden "stugsittare" och "folkskygg", så borde ett foto av lilla mig visas.



Den tredje säsongen av "Downton Abbey" kom idag. Vilken fröjd! 2 avsnitt till lunchen med många muggar te. Det satt bra efter den mindre lyckade promenaden. Det kom ett till paket från Discshop innehållande en hel dvs. o-defekt skiva med 2 avsnitt av "Forsytesagan" som jag ringde om förra torsdagen. Exemplarisk service!


Den här bilden kopierade från DN.se. Jag blir glad av den.

  


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards