Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Ewa - 20 januari 2013 20:45

Det har varit nollgradigt idag. Trist. Visserligen strålade solen hela förmiddagen, men all den vackra frosten från igår var borta. En oduschad vilodag i pyjamas. Jag somnade vid halv 1 och vaknade klockan 9 då jag gick på toaletten samt startade dagens första maskin med tvätt. Sedan gick jag tillbaka till sängen och bara låg där tills jag somnade och drömde intensivt för att vakna igen strax efter 12. Att vila från all träning en dag i veckan, att få sova har fungerat utmärkt i 2 veckors tid, så jag fortsätter med det!



Jag läste en lång artikel på DN.se debatt skriven av Nike Markelius och som handlar om hur det faktiskt går till när man blir utförsäkrad. Den nakna, krassa, förödmjukande sanningen som döljer sig bakom regeringens, FK:s och Af:s tillsnyggade siffror. Upprörande är bara förnamnet. Jag blir förtvivlad och deprimerad, rasande och ångestfylld. Man ska, över huvud taget, inte få behandla människor på det här sättet och ännu mindre de människor som redan är utsatta pga sjukdom. Fy, fan, säger jag! Fy, fan!! Finns det en enda människa som kommer ut på andra sidan utan att vara knäckt och kränkt? Hur i h-vete kan maktens idioter tro att någon kan få ut något positivt av detta?

"Men den vrede som river i mitt hjärta växer sig starkare för varje dag. Jag tror att många känner samma vrede. Och vreden hos den som blivit tilltufsad och trampad på, den kan lätt växa till hat."

Jag är oerhört tacksam för att jag har fått permanent ersättning, ett beslut som inte kan ändras eller rivas upp. Om jag själv hade blivit utsatt för Fas 3, så vete tusan om jag inte hade tagit livet av mig för länge sedan.



Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards