Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Ewa - 17 januari 2013 22:15

En kortare promenad idag. I ren sträcka var den kort, men jag hade inget tempo, så tidsmässigt blev det nästan som igår. Mot slutet blev det flera titta-lyssna-njuta-pauser och till slut tappade jag farten helt och det var knappt att jag tog mig hela vägen hem. Rundan jag gick idag var bakvänd mot en som jag brukade gå ganska ofta och att gå omvänd väg är banne mig hjärngympa! Det ser annorlunda ut, jag ser andra saker och jag är tvungen att tänka efter var jag ska svänga av och all vit snö döljer ju de vanliga riktmärkena, så det blir lurigt som tusan.

Den sortens människor som serier som t.ex Gossip Girl handlar om anser nog att den sortens liv som jag lever är vansinnigt tråkigt och innehållslöst, men jag kom att tänka på att ingen, ingen av huvudpersonerna har några som helst intressen. Det finns ingen som läser för läsandets skull eller tecknar eller fotograferar eller syr eller handarbetar eller gör smycken eller tränar. Det tycker jag är tecken på ett liv som är tråkigt och innehållslöst, men framför allt andefattigt.

          


Vintern är den vilsamma årstiden. Jag tänkte på det när jag promenerade. På våren när ljuset kommer och man kan byta till lättare kläder, så kommer oxå stressen. Man ska ta vara på ljuset, man ska få i sig D-vitamin för hela året och man ska börja slimma sig för badsäsongen. När sommaren tar över, så ska man vilja vara utomhus 24/7, man ska grilla så oset ligger tjockt och man ska se till att man får en aktiv semester för gud förbjude att man skulle vilja gå hemma och dra och kanske få en chans att verkligen ha semester. På hösten ska man börja träna och gå kurser, men det börjar bli lite mer tillåtet att vara deppig och att sitta inne och kura. Sedan kommer vintern och hela naturen går till vila helst under ett täcke av snö. Då försvinner kraven på att vara aktiv och framför allt försvinner kraven på att vara positiv, det är definitivt tillåtet att vara deppig och det är helt ok att gömma sig under flera lager mjuka klädesplagg. Det enda stressmomentet under vintern är väl julen med alla sina krav. Vintern är vilsam och när det är så mycket snö som vi har nu och några minusgrader, så är den perfekt. Snötyngda träd och granar är bland det vackraste jag vet!


Mobilkamerabild från 14 december 2012.

  


Jag hade kommit till den 4:e av 5 skivor i "Forsytesagan" och det andra av 2 avsnitt på skivan, när bilden började hacka för att sedan haka upp sig och till slut stanna helt. Jag synade skivan och tyckte mig se yttepytte gropar plus att kanten var fnasig. Först tänkte jag strunta i det, men sedan ringde jag ändå kundtjänsten hos Discshop och fick suverän service. Killen var trevlig, han ifrågasatte inte mig och han visste precis hur problemet skulle lösas. Jag ska returnera den defekta skivan och få en hel i stället. Jag behöver inte skicka in hela boxen utan bara skivan. Tack för det, Discshop!

  

Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards