Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Ingen vidare dag

Av Ewa - 16 januari 2013 20:18

Orkes-provet fortsatte med en promenad på 85 minuter. Det gick inte så fort idag och det berodde på att jag stannade då och då och bara lyssnade på hur tyst det var. Jag hade musiken på låg volym och mellan 2 låtar, så hördes ingenting. Ingen trafik, inga fåglar, ingenting. Vilsamt. Ibland stannade jag och bara tittade på all snö som kom igår, vit och orörd och i tjocka lager på träden. Det var ett fantastiskt ljus! Himlen var igenmulen, men den vita snön reflekterade ändå och det var så ljust att det nästan övergick i blått. Säga vad man vill om att kava runt i slirig snö, men det är bra träning för rumpan!

Från igår.

  


Jag har inte mått riktigt bra idag. Det började redan på morgonen med en stökig mage och att jag var så hungrig att jag nästan mådde illa. Youghurt och en skiva FiberBalance med mycket smör, men jag tvekade faktiskt om jag skulle gå. När jag kom hem, så var jag tokhungrig igen och fick huvudvärk. Efter lunch kraschade magen och jag mådde illa. Illamående, men ändå hungrig. Cola! Det finns inga som helst vetenskapliga bevis för att Coca-Cola verkligen fungerar på en upprörd mage, men alla känner ju till placebo-effekten, eller hur och den utnyttjade jag. Hungern gav mig nästan panik, den gör det ibland och den här gången stoppade jag i mig 2 FinnCrisp med keso och yttepytte örtsalt på och så några klunkar Cola. Det kändes bättre. Jag hade svårt att få i mig middagen och kunde inte äta mig mätt, så till teet blev det 2 FiberBalance med mycket smör. Nu sitter jag här och är fortfarande hungrig. Det blir youghurt, ost och parma om en stund. Jag avskyr de här hungerdagarna!!


Halv-fridens.       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards