Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Ewa - 11 januari 2013 22:06

Styrketräning idag och det blev ett bra pass med koncentration, flyt och ork! Pauserna blev normallånga och allt som allt tog det 50 minuter. Jag skulle vilja köpa ett par 3-kiloshantlar.



5 minusgrader och snöstorm. Isch! Extra taxamt att träna inomhus, men om jag hade haft promenad på schemat, så hade jag ju kunnat gå på promenadbandet.

 

  

Bettskenan. Den har jag haft i ungefär 1,5 månad nu och den utgör fortfarande inga hinder för min nattsömn. Jag har skippat den vid 2 tillfällen då den kändes som 5 gånger större än den är och munnen inte gick att stänga och jag helt enkelt inte orkade med den. Jag får ofta påminna mig om att den inte är en tandställning vilket leder till att jag kan känna en aningens frustration över att inte veta om den gör nytta. Törs jag låta bli att använda den? Törs jag riskera ännu en spräckt tand och ännu en kostsam och plågsam tandoperation? Skulle inte tro det! Tandläkaren kunde ju se att jag brukar gnissla tänder/bita ihop om nätterna, så då borde det väl synas om bettskenan hindrar mig från det?

 


Jag såg den tredje och sista delen om ABBA igår och jag tycker att den var intressantast. Den handlade om deras image, deras utseende och stil i allt från kläder till skivomslag och koreografi. Det fanns inte mycket snyggt på 1970-talet. Så är det bara och mycket av det som hade med ABBA att göra var inte snyggt. Jag tycker alltid att det är intressant att veta bakgrunden, idéerna och hur man tänkte, men det är väldigt lätt att det blir sönderanalyserat och löjligt och det balanserade farligt i gårdagens program. Om jag ska uttrycka mig riktigt krasst, så var det mycket som var töntigt och det blir bara fånigt att höra att det ligger så himla mycket tänkande och planerande bakom en så pass ful image. Det känns så misslyckat. Det var just det som jag "tröstade" mig med, att det förmodligen inte låg så mycket tänkande och planerande bakom det hela. Jag har alltid tyckt att ABBA ska höras, men inte ses och det håller jag fast vid.

Det där grova rånet av en guldsmedsaffär i Södertälje för ca 1 vecka sedan. Vet ni vad min första tanke var när jag hörde om det? Det var att jag blev förvånad över att polisen faktiskt lyckades ta allihop. Tragiskt eller hur? Det är någonting man ska förutsätta att polisen gör, inte bli förvånad över. 


Fridens.     

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards