Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Ewa - 10 januari 2013 21:29

Dag 4 innebar en promenad på 2 x 25 minuter, tur och retur Salem för att hämta ett paket med dammsugarpåsar (fruktansvärt ospännande, men nödvändigt) och ett besök hos Apoteket. Det snöade lätt och blåste till ibland. 2 minusgrader som de kalla vindarna förvandlade till 10. Senare under dagen gick det över till nästan storm. I morgon har jag planerat inomhusträning vilket känns tokskönt för jag får sovmorgon!


När vi åt middag härom dagen började vi diskutera invandrare och deras kunskaper i svenska. Ingen av oss tycker att det ställs tillräckliga krav på språkkunskaperna. Jag anser att om man flyttar till ett annat land oavsett anledning, så ska man lära sig språket. Punkt slut. Det ska inte finnas möjlighet att bo här i Sverige i 20-30 år utan att lära sig språket. Det är en oerhört viktig kugge för att man ska kunna fungera i det samhälle man bor. Kan man inte språket, så leder till isolering och isolering leder till rädsla och rädsla leder sällan till något positivt. Det borde finnas krav på en grundkunskap i svenska när man vill bli svensk medborgare och att ett medborgarskap inte beviljas förrän man har den grundkunskapen.


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards