Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Ewa - 8 januari 2013 21:17

Den här veckan och nästa kommer jag att prova om jag orkar med en fysisk aktivitet/träning varje dag. Det finns många anledningar till att jag inte orkar lika mycket som jag skulle vilja, men det hoppas jag att jag kan förbättra litet i taget. Jag kommer att styrketräna måndagar och fredagar och promenera de övriga dagarna utom söndagar som brukar ägnas åt att tvätta, så det kommer att bli en sorts vilodag.


Igår, måndag styrketränade jag alltså. Jag har en bok som jag inte tycker att jag har haft så mycket användning av hittills, men som är till hjälp nu när jag använder fria vikter och inte maskiner. Det var dax att variera mitt blygsamma program och med hjälp av boken tog jag med en övning för den bakre delen av axeln och övre ryggen som inte kändes så tung igår, men som har gett mig en väldigt trevlig träningsvärk. Ni som läser min blog regelbundet vet att jag verkligen tycker att träningsvärken är trevlig, det är inte ironiskt. Jag vet att övningen tog där den skulle vilket även är ett tecken på att jag gjorde rätt. Jäss! Med hjälp av boken kan jag bygga ut mitt program hur mycket jag vill och eftersom jag inte är helt dum i huv'et när det gäller träning, så är skaderisken minimal.


Idag promenerade jag 2 x 25 minuter, tur och retur Filmkedjan för att hämta ett bokpaket. Det hade snöat mycket i natt, perfekt snögubbe-snö och det var inte direkt tungt att gå för jag fick fäste och behövde inte pulsa fram. När jag kom hem skottade jag vår gång och utetrappan. Dålig idé. Jag hade mina aningar om att ryggen inte skulle gilla det, men jag ville försäkra mig om att jag inte sitter och gapar om att jag minsann inte kan skotta snö eftersom min rygg är paj. Nu vet jag att jag minsann inte kan skotta snö för min rygg är paj.


Moral är ett ämne som jag skulle kunna skriva mycket om och som jag tycker att dagens människor lider brist på bl.a min egen dotter verkar det som. Elin har fortfarande kontakt med Skitstöveln. Hon träffade honom härom dagen. Han kommer att bli kvar i Sverige. Tidigare fanns det ett otal anledningar till att jag inte ville att Elin skulle ha kontakt med honom, men nu finns det bara en enda: han är gift. Det finns inga som helst ursäkter eller motargument. Han är gift. Punkt slut. Jag frågade henne hur hon skulle känna det om hennes kille hade sms-kontakt med sitt ex? "Vadå, vi pratar ju bara!" Nej, nej och åter nej!!


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards