Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

Komplimang, tupplur, Facebook och toffelöverfall

Av Ewa - 24 oktober 2012 21:12

Upp och iväg vid 9 för ett besök hos Rosie. Det är 8 veckor sedan förra klippningen och den här gången har jag inte känt mig långhårig. Håret har vuxit liksom jämnt över hela huvudet. Det har mest blivit tjockt med mössvarning. Nu är det i alla fall bortklippt igen vilket alltid är lika skönt. Nästa gång jag ska dit är det en vecka kvar till julafton. *ryser av obehag*


För 2 år sedan köpte jag en lila kappa som jag har varit galet nöjd med och fortfarande är och idag hade jag den på mig (tillsammans med min gosiga polotröja) för jag måste ju se något så när ut när jag ska till frissan på Östermalm.   Ni som följer min blog kommer kanske ihåg hur oerhört tjatig jag var när jag precis hade köpt den och jag skulle kunna bli lika tjatig igen, men jag behärskar mig. När jag stod i rulltrappan upp från Östermalms t-banestation, så kände jag hur någon knackade mig på axeln. Jag vände mig om och såg en leende äldre dam som sa: "Vilken otroligt elegant färg!" och pekade på min kappa. Jag blev glad, höll åff kårs med och och tackade för komplimangen. Ni ser, det är inte bara jag som vet hur en snygg kappa ser ut! Hon såg nog inte att jag hade en svart väska till de mörkbruna skorna......    


Den fantastiska lila kappan tillsammans med den gosiga polotröjan är en oslagbar kombination. 

            

                                                  
                             
    


Jag har varit trött idag, så pass trött att jag halvsov på pendeln hem och jag hade knappt styrfart upp från stationen. Efter lunch grottade jag ned mig bland kuddarna i soffan, drog Lisebergsfilten över mig och inom 10 minuter sov jag. Det behövde jag!


Apropå något helt annat, så är så satans förbaskat trött på Facebook-tjatet. Jag har inte FB. Jag vill inte ha FB. Jag kommer inte att skaffa FB. Med tanke på alla skriverier om undersökningar som visar att de som har FB mår dåligt av det och känner onödig presteringspress, så blir jag knappast mer lockad. När man loggar in här på Bloggplatsen, så dyker numera upp en ruta där det står där det påpekas att min blog inte är kopplad till FB. Inte tusan skulle jag få fler läsare av att koppla min blog till FB för jag har inga vänner och jag behöver inte att någon skriver mig det på näsan varenda gång jag loggar in här!!!


När jag städade i lördax och fick Elin och Pär att rensa undan skor, så blev det väldigt mycket plats runt skohyllan. Numera finns en himla bra kanin-kryp-in mellan skohyllan och hallgarderoben och där brukar Selma sitta och fnissa för sig själv när vi inte kan hitta henne. Jag har ett par tofflor som det faktiskt inte gör så mycket om hon gnager på och de brukar stå där. Härom dagen kom jag in i hallen och såg bara den ena toffeln som låg liksom slängd åt sidan. Vad hade hänt med den andra toffeln? Jo, den hade Selmis övermannat och släpat in i kanin-kryp-inet, satt sig på den och gnagde med liv och lust. Mitt barnbarn!


Fridens.    

 
 
Nannis

Nannis

25 oktober 2012 10:11

Kul med komplimang!

Jag har FB, tycker att det till mesta del är kul. MEN det ligger nåt i det att man kan må sämre om man redan mår dåligt, och vissa saker påverkar en mer än man kan tro. Så jag tycker att du är klok som inte skaffar det när du känner som du gör!
kram

http://nannis.blogg.se

 
margus

margus

16 november 2012 23:07

Senkommet instämmande om Facebook. Är också redigt trött på alla påtryckningar. Det är också en fasligt ful layout på 'fejan' - överallt likadant utan personlig variation. Därtill är det så patetiskt när alla företag och myndigheter ska finnas på FB. Så tillgjort och räddhågset, typ "Se mig/oss, vi är också här, glöm oss inte". Jag hoppas och tror att trenden vänder. Eller att det kommer nån annan nymodighet som 'alla' ska haka på.

http://margus.bloggplatsen.se

Ewa

17 november 2012 21:35

Till och med vår lilla Konsum har hakat på....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards