Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

Igår på tåget hem.....

Av Ewa - 13 oktober 2012 12:12

......så satt det 3 personer bredvid varandra och alla 3 var full upptagna med att pilla och trycka på sina mobiler. Jag kom på mig själv med att bli ledsen och att jag hade föredragit att dessa 3 personer hade haft varsin bok eller tidning som de läste i eller att de hade tittat ut genom fönstret eller sett sig omkring i tågvagnen eller blundat i hopp om avkoppling. Så fort en människa får den minsta lilla dödtid, så börjar hon pilla och trycka på sin mobil. Underhållning non-stop! Ingen tar längre möjligheten att bara vara trots allt satans tjat om mindfulness. Är människan rädd för att börja reflektera och tänka om inte någonting hela tiden pockar på hennes uppmärksamhet? Eller är det så att människan är rädd för att det ska komma fram att det bara finns ett tomrum bakom pannbenet fyllt av idioti och slöhet?


Det går utför med människosläktet.


O-fridens.    



 
 
Ingen bild

sussi

13 oktober 2012 21:18

Så klokt skrivet..Jag har kommit på mig själv på nattpass om de har vart jobbigt, att jag sätta mig ner i ett rum och spela en omgång tetris på telefon för att få tillbaka koncentrationen och "ladda" om hjärnan. I stället för att stänga in mig i ett rum och bara lyssna på tystheten.
Tetris kräver sin koncentration och så sätt känns de som jag kommer tillbaka "till verkligheten"
Rätt korkat ...
För på dagtid lämnar jag avdelningen och bra går en sväng i stället och rensar huvudet.

Ewa

13 oktober 2012 21:50

Prova att bara sitta ned, avslappnat och med fötterna ordentligt i golvet. Lyssna och koncentrera dig på andningen. Risken finns kanske att du somnar om det är ett nattpass...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards