Alla inlägg den 25 september 2012

Av Ewa - 25 september 2012 22:00

Jag visste ju att förra veckans många aktiviteter skulle göra mig mör, klen som jag är och jag fick ju vila i söndax, men vilken del av mig hade fått för sig att en dag skulle räcka? Ibland undrar jag om jag inte kan vill lära mig av tidigare erfarenheter eller om jag har blivit optimist på gamla da'r eller om jag rätt och slätt är dum i huv'et? Naturligtvis var jag sjukt trött även igår och jag kände mig förkyld igen, så när mobillarmet drog igång klockan 9, så dräpte jag det, tog en dubbeldos mot huvudvärken, stängde dörren till sovrummet och drog ned rullgardinen så mycket det gick för att stänga ute det strålande höstsolskenet och så kröp jag ned i sängen igen. Ingen promenad. Öronproppar stänger ute oljud, men de stänger inte ute den malande rösten som försöker intala mig att jag borde pressa mig själv lite mer. Jag hade ju inte behövt gå någon 7-milavandring, men bara tanken på att stiga upp, byta om, knyta skorna, ta på jackan och så bestämma promenadväg....... Jag fick tyst på Min Inre Slavdrivare och somnade.


Idag kände jag mig förkyld igen och tillbringade större delen av förmiddagen med att nysa & snyta. Min planerade styrketräning kändes inte längre så given, men då blev jag frustrerad och bestämde mig för att i alla fall försöka. Jag kunde ju alltid avbryta. Det var ju inte som när jag tränade på SATS och skulle ta mig hela vägen till Stockholm. Jag kände mig piggare efter lunchen och det gick alldeles utmärkt att träna, faktum var att det kändes lättare än de senaste gångerna trots att det var 5 dagar sen sist. Skönt!


För några veckor sedan dödförklarade jag de 2 växter som i fönstret på övervåningen. En av dem var en svärmorstunga som vi har haft länge och tagit flera skott av och Pär var ovillig till att den skulle bort. Han hade fått för sig att det inte går att köpa de som krukväxt. "Det är bara att gå in på Interflora, klicka på 'krukväxter' och beställ en." sa jag. Det gjorde han aldrig och sedan glömdes det bort tills vår bröllopsdag närmade sig och jag fick den briljanta idén att köpa just en svärmorstunga till honom från just Interflora. Eftersom han åker till Öland på själva bröllopsdagen (i morgon), så levererades den igår. "Svärmorstungor går visst att köpa. Grattis på bröllopsdagen!" skrev jag på kortet. Han blev överraskad och glad.    Idag kontrade han med att ge mig en orkidé som han sa att han hade planerat att göra sedan ett tag. En vit med mörklila mitt precis som den jag kostade på mig efter tandoperationen. Urtjusig!    Nu står det 8 orkidéer i fönstret i vardagsrummet och 6 av dem blommar. Det är nästan så att de stänger ute ljuset. Aj lav it!


En svärmorstunga. Bilden lånade jag från Interflora

  


Fridens.    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards