Alla inlägg den 23 september 2012

Av Ewa - 23 september 2012 22:29

Klockan hann bli 1 innan jag kom i säng och som sängsällskap hade jag inte bara min man sedan 20 år tillbaka utan spänningshuvudvärken. "Är det för att det är så spännande att vi har varit gifta i 20 år som du har ont?" frågade Pär. Vitsigt värre. Ett toalettbesök vid 8 innebar fysisk aktivitet vilket ledde till en dunkande, pulserande värk i nacken - den värsta sorten - så jag skyndade tillbaka till sängen och försökte sova bort värken. Halv 11 var jag upp igen och trots att det ytterst sällan är någon idé att ta värktabletter mot spänningsvärk, så gjorde jag det i alla fall för jag pallade inte med tanken på en dunkande, pulserande smärta resten av dagen. En dubbeldos på fastande mage och sedan horisontalläge igen. Jag slumrade till ibland och när klockan var nästan 13, så tyckte Elin att det var lunchdax och jag kunde bara hålla med. Då kände jag att värken hade släppt taget om nacken och låg och molade lite lätt framme i pannan vilket är mer hanterbart. Efter lunch inklusive 4 Mumin-muggar med te, så hade även pann-värken släppt. Halleluja!


Jag har tvättat idag, men det blev en maskin kvar till i morgon. Krukväxterna har fått nödvändig omvårdnad och just nu är orkidéerna praktfulla och det vill jag att de ska fortsätta vara ett bra tag till, så en rotblöta en gång i veckan är knappast för mycket att begära. Det känns i alla fall som om jag fick den nödvändiga vilan idag. I morgon börjar en ny vecka och den kommer att bli betydligt lugnare och jag hoppas kunna träna mer än jag har gjort den här veckan. Det känns som om det är evigheter sedan jag tog en ordentlig promenad, så i morgon har jag mobillarmet på 9 och satsar på att komma ut före lunch.


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards