Alla inlägg den 20 september 2012

Av Ewa - 20 september 2012 20:56

Det är en himla trevlig dag varje månad när det rasslar in pengar på kontot! Vi bestämde för flera dagar sedan att vi skulle åka till Skärholmen när det inte längre är ebb i plånboken, så idag blev det av. Jag hade hela tiden siktet inställt på att köpa kängor hos Eurosko. Pär har köpt skor där som är av riktigt bra kvalitét och det är trevlig personal som arbetar där (det var faktiskt samma kvinna som stod i kassan idag som hade hjälpt Pär i våras och hon kom ihåg honom). Jag hade faktiskt inte räknat med att hitta skor där, i den första affären jag gick in i, men det gjorde jag. Ett par mörkbruna skinnkängor med klack, gummisula, blixtlås på insidan och dekorspänne (det fanns ingen bild på deras hemsida och jag ids inte fota dem). Jag köper, av någon anledning, alltid svarta skor och när jag provade de här bruna och de satt som de skulle, så frågade jag mig själv varför inte ett par bruna, som omväxling? Nu kan jag slänga mina svarta dito som skomakaren inte ansåg att det fanns hopp för längre. Elin kollade på väskor hos Accent och jag hängde på. Väskgenen sög till, men jag hittade ingen väska utan ett par skinnhandskar. De jag har nu börjar gå sönder, så det var inget onödigt köp det heller. Innan vi åkte hem, så kostade jag på mig en stor Mango Mania från Naked Juice Bar. Så går det till när spenderbyxorna är på!


Knas-Kajsa och hennes bakben. De senaste dagarna, så har hon kunnat jaga runt Maja i buren utan att halta det minsta och när de var ute på golvet medan jag städade hos dem, så knatade hon på utan problem och hon tog sig in i buren själv oxå. Vad ska man tro? Hon har inte fått Metacam idag. Om det handlar om c-vitaminbrist (skörbjugg), så är den väldigt lindrig för hennes aptit är det absolut inget fel på och hon visar ingen ovilja till att röra på sig. Kan inte marsvin ha ledbesvär precis som människor? Mina knän är ju konstant svullna även om de inte besvärar mig varje dag.


Elin och jag uppdaterar oss på de desperata hemmafruarna eftersom nästa säsong släpps nästa vecka. Det kommande säsongen är faktiskt den sista och det tycker jag är bra. Man ska sluta medan man ligger på topp som de gjorde med "Vänner".


Fridens.    

Av Ewa - 20 september 2012 14:29

En man stämmer ett företag efter att ha utveklat "pop-cornlunga". Det kan bara hända i USA med deras sjuka system som möjliggör okynnesstämningar. En av H&M:s annonser fälls av RO (reklamombudsmannen) för att den uppmuntrar till solning trots att alla borde veta att det är skadligt. Det framgår av undersökningar att inte ens de som redan har haft hudcancer har vett att hålla sig i skuggan. Varje dag börjar någon röka trots att det finns hur mycket information som helst om hur osmart det är. Folk cyklar utan hjälm trots att de förmodligen vet vad som händer om de använder skallen att ta emot med när de flyger över styret. De finns de som aldrig använder reflex trots svarta kläder i kombination med totalmörker. Det finns de t.ex jag som äter både chips och godis trots att det finns bevis på att det leder till viktökning och försämrad hälsa. Ska jag kanske stämma Estrella därför att deras chips har gjort mig fet? Var har det egna ansvaret tagit vägen??! Det verkar som om svenskar blir förslöade och dummare för var dag som går! Det är ingen som änvänder sitt sunda förnuft längre utan vänder sig till experter för att fråga om allt från barnuppfostran till vett & etikett. Skärpning!


Halv-fridens.   

Av Ewa - 20 september 2012 11:48

"Love pains" med Hazell Dean. Svävande och luftig 80-talspop - aj lajk it!


Fridens.    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards