Alla inlägg den 14 september 2012

Av Ewa - 14 september 2012 16:18

......att jag var fet. Fetare än jag är i verkligheten. Betydligt fetare än jag är i verkligheten. Jag hade en enorm fettvalk på magen som jag kunde ta tag i och töja ut så att den hängde och slängde som en skinnpåse, men det var inte bara skinn utan fett. Det var den här fettvalken som - i drömmen - fick mig att bestämma mig för en definitiv ändring när det gäller vad jag stoppar i mig. Den här känslan fanns kvar när jag vaknade och jag bestämde mig för samma sak i vaket tillstånd. Nu räcker det! Nu behövs en bestående ändring!! Så jag börjar på måndag.   


Jag har stryketränat idag.   Eftersom jag har förkylningen kvar i kroppen vare sig jag gillar det eller inte, så gick jag ut lite försiktigare, men efter 2,5 veckas uppehåll, så behöver jag inte skylla på någon förkylning för musklerna förvandlas ju till sparrisar, så fort jag inte håller koll på dem. Det var tungt, men det var skönt och framför allt var det rrrrrrroligt! Nu är jag definitivt tillbaka i trafiken. Ålrajt!  


Pär har köpt en ny leksak: ett enmanstält. Det shoppas en hel del från Naturkompaniet nu för tiden (läs: dyr hobby), men det kanske lugnar ned sig i och med att hösten tuffar på. Han tog med sig det sprillans nya tältet (som han har provat att sätta upp i vardagsrummet för att se om det var hanterbart för en man, så att säga) och diverse campinprylar och kommer att tillbringa natten i något skogsområde vid Sörmlandsleden. Just nu är vädret campingbart, men det har blåst som attan och regnet har öst ned och det har inte varit mer än 10 grader. Blir det alltför obehagligt, så kan han ju åka hem.


Jag har fått ont i benet efter den senaste promenaden. Muskeln under knäet på högersidan av höger underben. Jag vet att det är från MBT-skorna, kanske går jag felaktigt i dem, men oavsett anledningen, så kommer jag att byta till mina vinter-MBT från och med nu. De har den rätta breda sulan och temperaturen sjunker fort nu, så de kommer inte att vara för varma. Vad skönt det ska bli!


Fridens.    





Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards