Alla inlägg den 12 september 2012

Av Ewa - 12 september 2012 21:23

Jag tog pincetten från badrumsskåpet och den lilla saxen från syskrinet som är en aning vassare än kökssaxarna och så steriliserade jag båda 2 i kokande vatten. Sedan ställde jag mig framför badrumsspegeln och gapade allt jag kunde. Saxen behövdes inte och med hjälp av pincetten fick jag bort de sista resterna av suturen. Det var ingen knut och det gjorde inte ont. Häpp! I morgon lämnar jag återbud till tandkirurgen.


Fridens.    

Av Ewa - 12 september 2012 15:45

Förkylningen är så gott som väck och jag är åter i trafik, men det är med reducerad hastighet precis som pendeltågen efter ett av SL:s många trafikstopp. En promenad som vanligtvis tar 20 minuter plus 35 minuter tog idag 25 minuter plus 50 minuter och jag var så rackarns trött när jag kom hem! Jag höll till höger medan jag hasade framåt och jag blev omkörd av både snorungar, gråhåriga damer med stavar, gubbar med större magar än vad jag har och småbarnsmammor som använder barnvagnen som en ångvält. Jag åkte åtminstone inte omkull av fartvinden, men det var inte långt ifrån...... Den promenaden var ingen behaglig upplevelse, men jag har fått i mig mycket frisk luft, höstsol på näsan och kroppen har varit i rörelse längre tid än vad det tar att hasa mellan soffan och köket - första steget mot återhämtning!


Jag behövde bara ringa tandläkaren för att stygnen skulle börja ge med sig! När jag borstade tänderna igår, som vanligt überförsiktigt i närheten av det nya mellanrummet, så lossnade en bit och idag lyckades jag dra loss ännu en bit. En liten trådusling med knut sitter kvar som gjorde ont när jag drog i, men det vore 17 om den inte har gett med sig före måndag. Det känns himla onödigt att gå hela vägen till tandläkaren och det före klockan 9 för den lilla snutten.


Det här med varumärken och det märkliga med att det alltid är mina favoriter som försvinner. Det finns inte många varor ur Coops eget sortiment som jag gillar och särskilt inte sedan jag började handla efter principen att jag får det jag betalar för. Jag glömmer inte det tillfället när jag skulle köpa makrill i tomatsås och faktiskt tog mig tid att jämföra innehållsförteckningen för att få reda på varför Coops makrill var så mycket billigare än vilket-märke-det-andra-nu-var. Coop hade valt att minska på själva tomatsåsen dvs. själva smaken genom att dryga ut det med vatten och socker. "Lightbulb!" som den onde dr Gru säger. I somras upptäckte vi att äkta, tjock och fet  béarnaise med chili är supergott till kött. Vid ett tillfälle fanns det ingen annan béarnaise än Coops egen och jag köpte den med den största reservation och den var god. Riktigt god, faktiskt! Det finns undantag från varje regel som bekant. Sedan dess har vi kört på Coop chili-béarnaise tills i tisdags när vi veckohandlade och Coops såser inte längre fanns i kyldisken. Det är ju själva ***! Nu har vi Lohmanders sås i kylen och den smakar i stort sett likadant. Jag fick aldrig möjlighet att jämföra innehållsförteckningen. Jag ska sluta skaffa mig favoriter, jag ska sluta tycka om saker för det verkar vara ett säkert sätt att få dem att försvinna från marknaden!


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards