Alla inlägg den 1 september 2012

Av Ewa - 1 september 2012 15:52

Klockan 6 kom Pär in för att säga hejdå innan han och Elin åkte till Skuleberget. Jag passade på att stiga upp och ta antibiotika & co och så kramade jag om skogsmullarna ordentligt. Nu är jag gräsänka eller snarare familjeänka till på måndag kväll. För mig är det aldrig fel med lite ensamhet. Innan tandoperationen, så var jag lite orolig för att de skulle åka bort så snart efteråt utifall att jag skulle åka på komplikationer, men det verkar inte bli så. Kinden har svullnat ytterligare och jag har ett tjusigt blåmärke nedåt halsen, men enligt bladet jag fick med mig hem, så är det som det ska vara. Svullnaden kan nå sitt maximum efter 2.4 dagar. Jag tar antibiotikan var 8:e timme, sköljer med Corsodyl 2 gånger om dagen och tar Citodon 2 gånger per dygn. När värken gör sig påmind, så hamnar jag alltid i valet och kvalet: en dubbeldos av Ipren & Alvedon med risken att det inte hjälper och det leder till att det är mindre listigt att ta Citodon efteråt eller Citodon direkt. Ständigt dessa beslut!


Igår åt jag ordentlig middag vilket innebar fast föda bestående av stekt laxkotlett med hovmästarsås. Mjuk mat för en öm munhåla. Det smakade himmelskt bra! Jag tycker om lax i alla dess former, det är en fet fisk (rätt sorts fett) som mättar bra. Pär kryddade med endast salt och svartpeppar och jag kryddade med jag-har-inte-ätit-ordentlig-mat-på-2-dygn. Idag åt jag 2 kokta ägg och youghurt till lunch och till middag tror jag att jag ska steka varm korv med gräddig äggröra till. Nu behöver jag inte sugrör när jag dricker och jag väntar otåligt på att våga äta något så pass fast som Toblerone!


Månadsvägning och jag har blivit av med hela 2 hg! Ålrajt! Det har förmodligen att göra med den halvfasta som jag har gått igenom den senaste dygnen och 2 hg är verkligen inte mycket, men för första gången på länge så visade vågen på minus, så - ålrajt!! 


"The Tudors". Jag närmar mig slutet i och med att Henrik VIII ska gifta sig med Katarina Parr som blev hans 6:e och sista fru och den som överlevde honom. I ett av de avsnitt jag såg idag, så blev fru numro 5, Katarina Howard, halshuggen blott 21 år gammal. Dramatik!


Det har regnat ā la syndafloden hela gårdagen och fortsatte även idag och det är först nu som det avtar. Nyopererad och syndaflodsregn är 2 väldigt giltiga anledningar att tillbringa dagen i pyjamas.    


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards