Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Ewa - 26 augusti 2012 21:30

Jag tog inte Stilnocten förrän vid midnatt, en timme senare än jag brukar, lade mig klockan 1 och sov som en klubbad oxe till klockan 10 när jag var på toaletten och startade den första tvättmaskinen och sedan sov jag till efter 12. Jag vaknade motvilligt och med huvudvärk som satt i ända till kvällen. Jag hade vaga planer på styrketräning, men där fick jag ge mig. Tvättmaskinen hade jobbat klart vid havl 21 och även om det är bekvämt, rent av lyxigt att ha egen maskin, så är det en hel del arbete och när jag inte är i form, så blir den enklaste sysslan energikrävande. Av någon numera glömd anledning, så är jag Krukväxtansvarig vilket innebär att vattna en gång i veckan. Inget jag blir utmattad av direkt. Vi har 2 växter på övervåningen som inte har långt kvar på denna jord, 1 liten novemberkaktus i köket, 1 stickling av ampellilja som snart kan planteras i kruka och sedan 8 orkidéer. Idag upptäckte jag att den orkidé som står i köket (västerfönster) faktiskt har en blomstängel på gång! De som står i vardagsrummet (österfönster) stortrivs och blommar och blommar om. Från att ha varit nästan rädd för orkidéer, så tycker jag nu att de är enklare än gröna växter. Jag ger de en rotblöta en gång i veckan, plockar bort vissna blommor när det behövs, men mycket mer gör jag inte. Jag kollar aldrig om jorden är fuktig, jag planterar inte om dem och de gröna bladen behöver aldrig göras något med. Mer tid eller energi har jag inte lust att lägga ned. Jag är inte den vårdande typen.


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards