Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Ewa - 25 augusti 2012 15:57

Det var dax att städa igen. Det var motigt för jag är så himla trött idag, både i kroppen och i huvudet. Klumpig och slamrig. Rispade upp tummen på skruven som håller fast toalettsitsen. Det kommer att bli ett ärr, minst sagt. Jag rensade bort småsaker från vardagsrummet, bl.a min delfinsamling och det var skönt att få bort det. Färre saker att dammtorka och vilsammare för ögonen när plottret försvinner. Jag har en större rensning på gång: pocketböcker. Det är knökfullt i hyllorna på övervåningen, så gott som dubbla rader över allt. Precis som med så mycket annat, så ändras smak och intresse även för böcker. Jag har slutat läsa på engelska, så där kommer en hel del att försvinna. Nå'n dag ska jag ringa Myrorna för att kolla om de tar emot pocket en masse. Sedan får jag ju en alldeles utmärkt anledning att köpa fler!   


I september, vilket är snart, så har vår förening sopsorterat i ett år. Det är inte klokt vad man kan anpassa sig och vänja sig. Jag tycker fortfarande inte om det och att gå till sorteringsrummet för att dela upp alla förpackningar i fraktioner (papper, plast, metall, ofärgat och färgat glas) är inget favoritnöje hos mig. Jag har länge ifrågasatt förpackningsindustrin, mest pga alla idiotförpackningar som är inbrottssäkra och som kan bli en fysisk och psykisk utmaning när jag har ont i händerna och sedan vi har börjat med källsortering, så ifrågasätter jag av en annan anledning. Arlas nya mjölkförpackning med plastkork t.ex Det är klart att det är en fördel att köket inte blir dränkt i mjölk om man råkar välta omkull eländet, men den är skit att källsortera eftersom det inte är det lättaste att riva loss plastdelen. Vi undviker att köpa Arlas mjölk så långt det är möjligt. Usch!


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards