Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Ewa - 22 augusti 2012 21:50

Det är intressant hur hjärnan fungerar. Jag börjar bli taxam över att den fungerar. När jag vaknade tidigare idag (att säga "i morse" är lite väl stöddigt......), så kom jag ihåg vad jag egentligen hade för avsikt att skriva om Henrik VIII i gårdagens inlägg. Henrik VIII hade ju absolut makt och jag kan inte låta bli att undra varför han inte utnyttjade den möjligheten till att ändra i lagen om successionsordningen, så att hans döttrar, Maria och Elizabeth fick rättighet att ärva tronen efter honom. Varför måste det vara en son? Han var ju så himla pigg på att ändra på lagar för att de skulle passa honom i allt annat, så varför inte detta? Han fick bara en enda son som dog ung, men 2 döttrar som levde i många år. Nu blev ju visserligen båda döttrarna drottning i tur och ordning, men det var inte självklart och det var inte utan konflikter eller protester. Påven var så väldigt emot Elizabeth och hennes protestantism att han deklarerade att det var fritt fram att mörda henne ostraffat.


Jag styrketränade idag trots att jag var trött och det skulle jag inte ha gjort. Ibland är det rätt att träna trots trötthet eftersom det faktiskt kan pigga upp, men ibland bör man låta bli. Som idag. Ooooo, det var tungt, riktigt tungt. Darriga sparrisarmar och långa pauser. Efteråt kände jag mig sliten, inte det minsta uppiggad och det var till och med jobbigt att stå upp i duschen och det var då jag begrep att jag skulle ha avbrutit när det gick så dåligt. Lätt att vara efterklok.


På måndag morgon kommer läkare DS att ringa mig. Bra!


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards