Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Ewa - 20 augusti 2012 21:25

Den senaste gången jag träffade min psyk-läkare DS var i slutet av mars och då var min medicinering i balans, så att säga, men jag har inget som helst minne av eller anteckning om doseringen. Jag har tagit 100 mig Sertralin ända tills jag ringde för att förnya det receptet för någon månad sedan och sköterskan som svarade läste högt ur journalen att det var 75 mg Sertralin som var den nuvarande doseringen. "Nä" protesterade jag "jag tar 2 tabletter". Sedan tänkte jag inte mer på det förrän jag beställde hem medicinen och läste på recept-etiketten utanpå asken att jag skulle ta 75 mg varje morgon. DÅ blev jag oroad. Inte så mycket pga att jag har feldoserat eftersom det inte rörde sig om mer än 25 mg utan mer för att jag inte har den blekaste aning om när jag började feldosera. Inte en susning! Jag har tagit för hög dos i högst 4 månader, men sedan jag blev medveten om det, så har jag dragit ned till 75 mg och det har pågått i ca 3 veckor. Det slår mig nu att det kan vara just den lilla ändringen i doseringen som gör att jag nu börjar må dåligt med ökad ångest (jag har tagit Oxascand idag igen). Jag ringde mottagningen för att fråga om de kunde se om jag finns inbokad hos DS, men det finns jag inte, så jag lämnade ett meddelande om att jag vill ha en tid så snart som möjligt alternativt att han ringer mig. Jag har medicinerat i en djäkla massa år nu och jag har alltid haft stenkoll på både dosering och när det har varit dax att förnya recept, så den här missen känns inte bra. Inte alls bra. Jag tycker inte om att tvivla på mig själv.


O-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards