Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Ewa - 14 augusti 2012 21:21

Det går väldigt bra för Elin på hennes nya arbete som den "Nya fröken" som barnen kallar henne.

Äntligen nya påslakan.

Jag har många avsnitt kvar av "Tudors".


Fridens.    

Av Ewa - 14 augusti 2012 20:55

Ensam större delen av dagen även idag. Jag mötte Pär vid halv 16 för att veckohandla på Konsum och efter det åkte vi till Filmkedjan för att hämta ut paket från Designonline. Nya påslakan (äntligen - jag vet inte hur länge jag har tjatat om att vi ska kosta på oss nya påslakan!) och en skål med Tofslan och Vifslan. Lakanen var ganska dyra (590 kr/set), men hos Designonline är det kvalitét som gäller och jag lever numera efter devisen att jag får det jag betalar för. Samma år som vi flyttade hit, så köpte vi Nalle Puh-lakan som var i samma prisklass och de använder vi fortfarande. Färgerna är en aning blekta och lakanen är behagligt mjuka, men de är inte det minsta slitna och det är ändå 13 år sedan! De nya lakanen är med Muminmotiv (det är väl så att jag kan lägga till ett 'naturligtvis!' efteråt) och jag ska snabbtvätta de, så att "ny-lukten" försvinner och de blir lite mjukare, men jag vet vilka lakan vi ska ha nästa gång det är dax att byta!   

Jag kom på att jag glömde skriva om att jag köpte en urfin mjölkkanna från Höganäs när vi var till Iittala fabriksbutik förra veckan. Den är från samma serie som den röda tekannan som jag köpte tidigare i år. På bilden är kannan svart, men jag köpte naturligtvis en som är precis lika röd som tekannan. Den är sååååå fin och den är bra att hälla ur oxå.

Jag har sett 3 avsnitt av 10 av "Tudors" och jag gillar den. Den är en fröjd för ögat med kostymer och miljöer och det är skönt att slippa slang och svordomar (härregud - jag låter som en gammal gnälltant.....). Lite för mycket naket för min smak, men hittills har det inte dominerat (jag är verkligen en pryd, gammal gnälltant!).


Fridens.       

Av Ewa - 14 augusti 2012 12:16

.......varför dagens ungar är så skrikiga när de leker utomhus? Det är en sak när de skriker eller skrattar i själva leken, men detta besinningslösa vrålande..... Föräldrarna sätter dövörat till, förmodligen för att de föredrar att ungarna skriker utomhus hellre än inomhus.


O-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards