Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Ewa - 13 augusti 2012 21:47

Jag har fått tid hos tandkirurgen.

Jag har möjlighet att betala för att ta bort tanden.

Jag lyckades hålla mig från att rusa stappla till Konsum för att tillfredsställa mitt vansinniga godissug.


Halv-fridens.   


Av Ewa - 13 augusti 2012 21:43

"Mentirosa" med Mucho Macho.


Det är svårt att inte gunga med!


Fridens.    


Av Ewa - 13 augusti 2012 21:30

Mobilens larm väckte mig klockan 9. Jag stängde av och somnade om för att väckas av larmet 10 minuter senare. Jag stängde av igen och somnade om igen och blev väckt igen 10 minuter senare. Ytterligare en upprepning och så var klockan 20 i 10 när jag faktiskt baxade min lekamen ur sängen och jag lade mig inte igen. Jag släppte ut marsvinen, tog mina mediciner, plockade in disken och hela tiden velade jag mellan att gå och lägga mig igen och att ta mig ut på en promenad. När jag har haft möjlighet att sova till 12 några dagar i sträck, så känns det inte längre lika bra; att vakna vid 12 - vid lunchdax - är en mosig upplevelse. Det var en helt annan sak i höstas när jag mådde så satans dåligt att det kändes lättare att sova bort dagen än att ta itu med den. När jag hade varit uppe ur sängen i en knapp timme, så hade jag lyckats bestämma mig för att gå en sväng. Inte så långt. Inte så fort. Inga stavar. En runda som vanligtvis går på under 1 timme tog idag 75 minuter. Efteråt var jag trött i kroppen och hade ont i rygg och knän. Det var ingen höjdarupplevelse över huvud taget och den enda gången det kändes bra var under de ca 3 minuter som "Henna, henna" ljöd i lurarna - den är makalöst skön att gå till!


Pär började arbeta idag efter sin semester och Elin tackade ja till ett extra pass hos blöjnissarna vilket innebar att jag fick vara ensam i flera timmar och det var välbehövligt!


Jag upptäckte att jag hade en tid hos tandläkaren på torsdag med anledning av den tillfälliga fyllningen. Eftersom jag har bestämt att hela tanden ska väck, så ringde jag och lämnade återbud och jag passade på att fråga hur det gick med remissen till tandkirurgen. Hon kunde inte ge mig något svar direkt, men lovade att lämna frågan vidare till just tandkirurgen. Det dröjde inte länge innan de ringde upp mig och erbjöd mig en lucka den 30 augusti. Jag tackade naturligtvis ja, men uttrycket "en lucka" fick mig att undra hur länge jag hade fått vänta på en tid om jag inte hade ringt? Nu har jag i alla fall fått besked och slipper vänta och jag slipper komma ihåg varje kväll när fluorsköljningen gör att det ilar så in i h-vete, att jag, än en gång, har glömt att ringa tandläkaren för att fråga om remiss-läget.


Jag är fortfarande inne i kostymdrame-perioden som har varat större delen av sommaren. Jag läser om "Den första hustrun" av Philippa Gregory, men på filmfronten börjar det tryta. I brist på engelskt kostymdrama, så såg jag "Borta med vinden" (3,5 timme!). Vilken berättelse! Dialogen mellan Scarlett och Rhett Butler är underbar med en härlig bitsk humor. Det är liv i Vivien Leigh och Clark Gable till skillnad från Leslie Howard i rollen som Ashley Wilkes - vilken träbock! Och varför, varför inbillade sig Scarlett att hon älskade det mähät medan Rhett Butler har både klös och utrstrålning?? "Frankly, my dear, I don't give a damn!". Jag har förresten beställt de första 2 säsongerna av "Tudors". Jag har snöat in mig på Henrik VIII och all dramatik i det engelska hovet och ju mer jag läser och ser om alla personer som var involverade desto intressantare blir det.


Det är ingen värme i luften längre. När jag promenerade, så lade jag märke till flera skuggiga passager där det inte hade torkat upp efter gårdagens regnskurar. Hösten närmar sig.


Halv-fridens.    





Av Ewa - 13 augusti 2012 21:08

"Henna, henna" med Cameron Carion & Khaled


Fridens.    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards