Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Ewa - 11 augusti 2012 22:26

Jag har möjlighet att sova så mycket som jag behöver.

Jag har inte haft ont idag.

ICA-kortet är inte så dumt att ha.


Halv-fridens.    

Av Ewa - 11 augusti 2012 22:07

Just nu är det ett trist läge hos våra fyrbeningar. Maja ger sig på Humlan så pass ofta att det känns läskigt att lämna dem utan bevakning i köket. Humlis är skraj och vågar inte gå in i buren och äta eller dricka om Maja är där; det är knappt att hon vill gå in även när Maja inte är där. Det är hemskt att se! Mimmi och Humlan är ett radarpar och när Humlan är ute och rör på sig, så finns Mimmi där som en släpvagn. Ibland har det verkat som att Mimmi är Humlans ombudsgris som hoppar på Maja för att ge igen lite. Maja tål alltså inte Humlan. Mimmi ger sig ofta på Maja. Bråkiga marsvin tycker jag inte om! Vår lösning just nu är att Alice och Maja får sitta i övre buren hela tiden (Kajsa är med dem på nätterna - 3 uppe och 3 nere). De är riktiga stugsittare båda två och är mer lämpade att sitta instängda medan Humlan verkligen utnyttjar sin möjlighet att gå in och ut ur buren som hon vill, men det känns inte tillfredsställande. Inte alls. Sedan Pär byggde burskåpet för 6 år sedan, så har de aldrig suttit instängda dygnet runt utom när någon har varit sjuk eller skadad. Ni som har erfarenhet av marsvin, mer erfarenhet än vad jag har, hur skulle ni lösa det? Och är det någon som har en idé om varför Maja är så grinig mot Humlan (Maja är yngre)??


Bråkstaken

 


Radarparet

Personligen bråkar jag inte med någon utom mig själv. Jag fortsätter att sova 12 timmar om dygnet och är leds på att inte orka träna så mycket som jag vill. Jag inser att jag inte skulle kunna sova så här mycket om jag inte behöver det, men ändå.....  


O-fridens.     



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards