Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Ewa - 9 augusti 2012 21:56

Jag har känt mig ordentligt mätt.

Kultivatorn fungerar.

I det stora hela, så har jag det väldigt bra!


Halv-fridens.    


Av Ewa - 9 augusti 2012 21:31

"Det får var helt enkelt, det får vara ibland.

Jag får väl gå lite lortig titt som tätt.

Jag menar, svänger det bara och man trivs i sitt land

Och man mår bra kan man skita i sin tvätt."


"Tvätt" med Galenskaparna & After Shave


Den här låttexten smyger in i huvudet varje gång jag duschar utan undantag! Nu är det ett tag sedan jag duschade och jag känner mig en aning unken, men - härregud - det finns värre saker man kan göra än att "skita i sin tvätt"!


När en idrottsman/kvinna är skadad eller har så pass ont att h*n måste ta värktabletter för att kunna genomföra en tävling, så påverkar ju medicinen resultatet; det går ju inte att tävla när man har ont. Borde inte det räknas som doping?


Elin var på arbetet och Pär mullade runt i skogen medan jag sov, sov, sov. Jag släpade mig ur sängen strax före 12. Jag har haft ont idag igen. Vad har jag gjort för fel? Av någon anledning, så protesterar kroppen. Eller håller jag på att bli sjuk? Ingen fysisk aktivitet värd att nämnas idag heller.


Idag åt vi entrecôte med fet chili-bearnaise och sallad. Det var gott och jag blev faktiskt mätt! Det är en av de få maträtter som jag kan äta tills jag känner mig mätt och utan att magen knyter sig halvvägs.


Det var burstädning idag och jag fick prova på min nyinköpta, lila, kultivator. Den fungerade, så att säga. Jag fick använda armmusklerna i stället för fingrarna för att lossa spånet och jag slapp få ont. Jag tycker att jag var skitlistig som kom att tänka på att en kultivator skulle kunna underlätta!


Jag har sett den 2-delade miniserien om Elizabeth I med Helen Mirren i huvudrollen. Mycket bra! Betydligt bättre än de 2 filmerna med Cate Blanchett som Elizabeth. På något sätt, så fick jag en bättre inblick i hur det var att vara drottning i slutet av 1500-talet. Jag kan inte sätta fingret på skillnaden, men det var - hur som helst - ett bättre porträtt av Elizabeth och Helen Mirren är ju i suverän! Hon var en mycket stark kvinna i en helt mansdominerad värld och situationen påminner om Margaret Thatchers som inte heller gick av för hackor.


Halv-fridens.      

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards