Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Ewa - 8 augusti 2012 21:35

.......avskyr jag att få och det är kommentarer som inte har med mitt inlägg att göra över huvud taget utan bara är ute efter uppmärksamhet för den egna bloggen. "Frågestund i bloggen!"  eller  "Tycker du om att tävla? Titta in hos mig!" eller  "Snälla rösta på mig så att jag får möjlighet att vinna en blahablaha!". Jag publicerar inte sådana kommentarer och jag besöker heller inte bloggen i fråga.   


Halv-fridens.    

Av Ewa - 8 augusti 2012 21:30

Jag hade möjlighet att sträcka ut mig i soffan och slumra.

Det gick bra för Elin på nya arbetet.

Kutan-lösningen verkar fungera på händerna.


Halv-fridens.    

Av Ewa - 8 augusti 2012 21:13

En dålig dag hälsomässigt. Ont i huvudet, ryggen och knäna. En dubbeldos hjälpte inte, men det gjorde däremot en eftermiddagsslummer i soffan. Kroppen har inte haft lust med någon som helst fysisk aktivitet idag och att åka till Coop i Södertälje var ingen picknick. Det verkar som att min psoriasis har spridit sig till händerna. På 3 olika ställen, mellan fingrarna, så är huden röd och irriterad, den kliar ibland och fjällar ibland. Jag har provat med vanlig hudlotion och med cortisonsalvan, men det blev inte bättre. Sedan provade jag med den kutanlösning som jag har fått för hårbotten och då försvann i alla fall klådan. Psoriasisen har ett skov just nu vilket innebär att pannan är torr och fnasig och hårbotten kliar. Det känns inte speciellt fräscht även om det egentligen inte syns.


Elin arbetade sin första dag på svägerskans dagis och det gick väldigt bra. När småfolket sover middag, så får personalen tillfälle att sitta ned och dricka kaffe eller te och Elin uttryckte det hela som att det är fantastiskt att "....få betalt för att dricka te och titta på blöjnissar!". Det är ett litet föräldrakooperativ med, som mest, 17 barn upp till 6 år. Elin har ett vikariat hösten ut. Lysande!


Halv-fridens.     

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards