Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Ewa - 6 augusti 2012 22:18

Det är faktiskt bra att ha ett par vanliga gympaskor som reserv till MBT.

Samlingen med Mumin-porslin är kompletterad samt utökad.


Det blir bara 2 saker idag.....


Halv-fridens.    


Av Ewa - 6 augusti 2012 22:15

Jag var hungrig när jag lade mig igår och jag har varit hungrig hela dagen idag. Jag är bakvänd när det gäller mycket och det är jag även när det gäller att äta tills jag är mätt; ju hungrigare jag är desto svårare har jag att äta och det gör ju att jag fortsätter att vara hungrig. Eller så är det så pass simpelt att jag inte har lust att äta mig mätt på så'nt jag bör äta..... Inspiration och motivation till att hålla mig till LCHF saknas fortfarande. Jag är dj-t leds på kosthållning! Nu har jag huvudvärk oxå förmodligen pga hunger.


Pär och jag åkte till Iittalas fabriksbutik i Nyköping i hopp om att kunna komplettera en del av vårt kanststötta Höganäs-porslin. Vi har samlat på oss en hel del muggar, mattallrikar (både runda och trekantiga), assietter (runda och trekantiga) och trekantiga frukostskålar i en matt glasyr och i olika färger. Nu är det några år sedan vi var till fabriktsbutiken och naturligtvis finns den matta glasyren inte längre kvar, den har utgått helt och hållet. Det var en besvikelse även om jag inte blev överraskad. Det blev lite Mumin-porslin i stället och 2 Mumin-kökshanddukar och en kultivator. Japp, jag köpte en kultivator fast jag inte har någon trädgård, knappt några krukväxter ens. Jag ska ha den till spånbalen när jag städar marsvinens burar. Spånet är så rackarns hårt packat i balen att jag får ont i fingrarna av att försöka krafsa ut det; senaste gången gjorde Elin det åt mig. "Man skulle ha en så'n där......kratt-mojäng som man har i trädgården." tänkte jag. "En så'n där mini-kratta med 3 'fingrar' som kan lossa på spånet." Så visade det sig att de sålde just sån kratt-mojänger i kraftig plast på fabriksbutiken!


"Det gäller att visa sina styrkor och dölja sina svagheter." Den kommentaren uttalades i en match i OS-brottning. Är det specifikt för brottning? Finns det någon sport där man gör tvärtom?? Dessa experter...... I OS handlar det om att delta och att göra sitt bästa - det är hela grundtanken - och man kan diskvlificeras om man blir påkommen med att inte göra sitt bästa sk. läggmatcher. Det fick 2 badmintonspelande nationer erfara i förra veckan och jag har inte så mycket att säga om det, men ikväll hörde jag om en algerisk löpare som inte verkade göra sitt allra bästa i ett lopp med anledning av att han ville spara sig till ännu ett lopp samma dag. Först blev han diskad och sedan togs det beslutet tillbaka då det visade sig att han hade "medicinska anledningar" till att inte ge 100% i det första loppet. Varför blev löparen inte diskad när badmintonspelarena blev det? Och vad är det för "medicinska orsaker"?? I lördags såg jag när en svensk dam fick silver i triathlon. Jag började titta efter halva cykelloppet, såg hela löpningen med den fantastiska spurten. Elin och jag tjoade för fullt. Hon var väääääldigt nära guld, men inte tusan var hon besviken! I vanlig ordning så var det ett dj-a tjat från kommentatorerna om hur vääääääldigt nära guldet hon var. "Hon tog silver" skrek de för att i nästa andetag lägga till "men hon var ju så nära guldet!". Om och om och om igen. Varför ha 3 valörer när det ändå bara är den ena som räknas? Alla deltagare som fullföljer ett OS borde få en medalj i plast eller glas eller aluminium eller vad som helst och så borde man strunta i alla andra prisutdelningar. De har ändå en så sjuklig tävlingsinstinkt och ett behov av att testa sina gränser av att visa upp sig att de skulle tävla på i vanlig ordning.


Jag vill ha godis, chips och kakor!!

Typ NU!


Halv-fridens.   

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards