Alla inlägg den 25 juli 2012

Av Ewa - 25 juli 2012 21:53

Jag kunde sova 2 timmar efter lunch och hade inte ont i kroppen efter det.

Det blev inte mer än 25 grader idag i stället för de hotade 28.

Det är så mycket krut i Mimmi att det känns som om vi har fått en ny Lotta.


Halv-fridens.    

Av Ewa - 25 juli 2012 11:20

Det var ingen vidare natt pga den stillastående och varma luften. Pär kom in vid 6 när han pep iväg ut i skogen för att fota fåglar och komma bort från tvåbeningar. Sedan kunde jag inte somna om. Elin kom in vid 8 för att vi skulle rengöra Mimmis sår. Mimmi mår avsevärt bättre, är inte det minsta spak längre och tycker inte alls om att tvättas utan protesterar så gott hon kan. Det skulle vara omöjligt att fixa sårtvätten själv. 2 vuxna mot 1 marsvin och hon vann nästan..... Hon befinner sig numera i övre buren tillsammans med en sällskapsdam, just nu Ester och hon går hårt åt inredningen med tänderna förmodligen för att hon är uttråkad van som hon är vid att springa fritt. Pga av det öppna såret, så har spånet bytts ut mot handdukar som byts dagligen. Det får heller inte ligga hö på burgolvet, så jag tog en tvättpåse som man tvättar känsligare plagg i, klippte några hål som höstråna kan sticka ut genom och hängde sedan fast den på burväggen. En snilleblixt om jag får säga det själv och i detta nu ser jag att Mimmi min mini-vän har räknat ut hur det fungerar!


Jag gick ut med stavarna 20 över 9. Jag kunde ändå inte sova, hade ångest och ville komma ut innan det blir alltför varmt. Då var det redan 22 grader. Fy, för den lede vilken vidrig promenad det blev! Motsträvig kropp och inget tempo att tala om. Det var hela tiden något som irriterade: remmarna på ryggsäcken halkade ned över axlarna eller så kliade näsan eller så kröp det något på armen eller så kliade det på kinden eller så gled solglasögonen ned längs näsan eller så tappade jag känseln i tårna för att skon var för hårt snörd. Jag fick ont i fötterna och i benen och i nedre ryggen. Jag blev leds och sur och besviken över att det inte verkar som om jag kan använda annat än MBT-skor och att de inte lika bra längre. Blä, blä, blä!!!


O-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards