Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Ewa - 23 juli 2012 21:54

Mimmi blev opererad på en gång vilket besparade oss åtminstone en resa.

Mimmi klarade operationen.

Jag hade möjlighet att sova före lunchen.


Halv-fridens.   

Av Ewa - 23 juli 2012 21:34

Upp strax före 7 efter ca 6 timmars sömn vilket är för lite.

Mot veterinären och den bokade tiden halv 9.

Fick träffa marsvinskunniga GA.

Mimmi hade böld, ingen tumör.

Den var på gränsen till att gå in i käkbenet och vi hoppas nu att hon inte får återfall.

Mimmi fick stanna kvar och opererades mer eller mindre genast.

Vi åkte hem för att vänta.

Kom hem strax före 10 och jag gick och lade mig direkt och sov till lunch.

Pär och jag åkte hemifrån igen halv 16 för att hämta Mimmi.

Mer trafik med köer.

På förmiddagen tog det 25 minuter att åka dit och på eftermiddagen 50 minuter.

Vi fick träffa en urgullig sköterska som förklarade eftervården för oss och som även visade hur Mimmis öppna sår (sk. sårhåla - isch!) ska hållas rent för att läkas inifrån och ut.

Mimmi var väldigt spak då.

Återbesök på fredag.

Hemåt via apoteket och inköp av koksaltlösning.

Pizza till middag.

Huvudvärken som lurat hela dagen blommade ut.

En kanna Russian Earl Grey (med smak av citron) och några avsnitt av "Bleak House".

Pär och jag hjälptes åt att medicinera Mimmi samt att rengöra "sårhålan".

Mimmi var inte fullt så spak längre.....

Jag har nu försäkrat 4 av våra 6 fyrbeningar (Mimmi måste vänta tills hon är frisk igen och Humlan är, tyvärr, inte tillräckligt frisk för att kunna försäkras).

Som marsvinsägare blir man diskriminerad på många sätt t.ex på Agrias försäkringsformulär där marsvin räknas som en "ras" och inte som en "art".

Fnys!


Halv-fridens.    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards