Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Ewa - 15 juli 2012 18:30

Att kunna sitta inomhus och lyssna på suset av ösregn (och slippa gå ut och bli blöt).

Ingen huvudvärk.

En vecka av behaglig ensamhet.


Fridens.    


Av Ewa - 15 juli 2012 16:12

Vips, så har jag varit solokvist i en vecka. Det har varit en skön och nödvändig mental vila från allt sällskap och den senaste tidens dramatik. Jag har även varit igång ovanligt mycket under veckan med träning och marsvinspyssel och idag är jag trött. Å, båj, vad jag är trött! Jag-skulle-kunna-sitta-i-soffan-och-bara-glo-trött. Kroppen protesterar mot i princip allt utöver att just sitta i soffan, men marsvinen behövde få städat (igen) och det är tvättdag, men nu när det är avklarat, så ska jag bara vänta på att få gå och lägga mig för natten.


Ett intressant samband har uppdagats. Jag har ju fått övningar för att stärka käkmuskulaturen och jag har gjort dem då och då, flera gånger varje dag. Förutom instruktioner, så står det även att man kan få ont (i käken) i början, men jag är säker på att den huvudvärk som jag inte har kunnat bli av med kom från just dessa övningar för sedan 3 dagar tillbaka har jag slutat göra dem och jag har inte haft den där envisa huvudvärken sedan dess. Tandvärk, ja, men inte huvudvärk. Jag tar dubbeldosen och tandvärken försvinner, men ersätts inte av huvudvärk som fallet var för några dagar sedan. Intressant, minst sagt. Jag ids helt enkelt inte göra övningarna. Tanden ska ändå väck och även om jag behöver en bettskena, så ligger det i framtiden. Skrutt samma!


Fridens.    

Av Ewa - 15 juli 2012 11:51

.....hur det kommer sig att när jag plockar upp ett par hörlurar, så får jag - 9 gånger av 10 - vänster lur i höger hand och tvärtom?


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards