Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Ewa - 13 juli 2012 16:41

Ett magnifikt åskväder med ett 2 sekunder långt strömavbrott.

"Svindlarens dotter" är riktigt bra.

Det har varit en ovanligt bra dag.


Fridens.    

Av Ewa - 13 juli 2012 12:03

Jag är inte speciellt beroende av att det ska vara bra väder. Bra väder är en aningens relativt. De gånger jag påverkas är när vädret spolierar mina planer, men det inträffar inte alltför ofta. Jag kallar inte mig själv för stugsittare utan anledning.    Väderprognosen hos DN.se är hyfsad och den här veckan har regnet hela tiden skjutits upp en dag i taget från att ha förutspåtts komma varannan dag. Det har kommit rejäla skurar på kvällarna, men det räknas inte, tycker jag. Enligt gårdagens förutsägelser skulle det vara molnigt, men uppehåll idag och det passade mig som handen i handsken eftersom det var dax att rasta stavarna igen och även hämta bokpaket hos Filmkedjan i Salem. När jag steg upp var det soligt med moln. Inte så varmt att vattenflaska behövdes, men jag chansade på ett linne. Solglasögon och solskydd och iväg. Jag hade väl varit på väg i 10 minuter när molnen hopade sig allt mer. Hm. När jag hade hämtat mina böcker, så var molnen riktigt täta och mörka och solglasögonen gjorde ju inte tillvaron ljusare precis. Jag började stava mig hemåt och då hörs åskmuller. Aj lav it!! Det blev ännu mörkare och den där sortens halvdager som är så mysig. Jag bara väntade på att den första regndroppen skulle träffa mig i huv'et och jag började fundera på synonymer till genomblöt..... Det hotande regnet gjorde att jag fick upp ett riktigt bra tempo. Lite mer åskmuller.      Det började blåsa oxå vilket betydde att det snart skulle börja regna på allvar, men det kom aldrig något vatten från ovan . Det syntes glipor i molntäcket med blå himmel och vita i stället för svarta moln och efter ett tag insåg jag att regnet bara blåste förbi mig. Ha! Jag fortsatte hemåt och den sista biten vågade jag sänka tempot..... Jag hade varit hemma i 5 minuter när regnet började ösa ned. Som jag skrev igår: ibland måste man få ha tur.


Bland det bästa som går att köpa och få hem i ett paket: böcker! "Miss Mary Bennets självständighet", "Den glömda trädgården", "De imperfekta" och "Förlossningen" (som bara är 80 sidor! Jag gillar inte tunna böcker. Vicken miss!). Igår kväll började jag läsa "Jungfruns älskare" av Philippa Gregory efter att ha läst ut "I drottningens närhet" av samma författare. Jag har snöat in fullständigt på historiska romaner och filmer! Jag har beställt "Arvet efter Anne Boleyn" som är den sista boken i serien.


Nu ska jag ta dubbeldosen mot tandvärken som, likt ett urverk, är som värst vid den här tiden. Sedan blir det lunch och ett par avsnitt av "Svindlarens dotter" (måtte den inte vara ett nedköp!) följt av dusch och lakansbyte.


Det regnar igen, men jag är inomhus och torr. 


Fridens.    


PS. MER åska!




Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards