Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Ewa - 4 juli 2012 22:10

Trots att jag inte har tränat vare sig länge eller hårt, så får det mig att må bra.

Eva frågade om vi ville ta hand om Maja.

Jag kommer ihåg att göra käk-övningarna då och då.


Fridens.    

Av Ewa - 4 juli 2012 21:34

Jag körde min styrketräning idag och det kändes så bra! Det är en hel vecka sedan sist vilket kändes som alldeles för länge för jag har för avsikt att köra i alla fall 2 pass i veckan. Det är fantasktiskt vad lätt träning kan göra för kroppen för sedan jag började använda stavarna igen och även hantlarna, så har musklerna fått mer styrka vilket gör att jag inte får ont i nedre ryggen på samma sätt längre. Jag har en känsla av att stavgång i kombination med MBT-skor är suveränt för att stärka ryggmuskulaturen.


Jämmer och elände. Det är 2 ord som väldigt kort beskriver "Svindlande höjder" tycker jag. Jag vet att jag har försökt läsa boken en gång, men jag tog mig inte igenom ens en fjärdedel just för att den är så rackarns dyster. Heathcliff och Catherine - klassisk kärlekshistoria. De blir kära i varandra, men kan inte gifta sig med varandra. Hon gifter sig med en annan och det gör även han. Hon blir galen av brustet hjärta och svartsjuka och det blir även han. När han inte får vara lycklig, så får ingen annan det heller. Att gå omkring och lida, att gå omkring och plåga sig själv utan att försöka förbättra situationen har inget som helst romantiskt skimmer över sig enligt mig. Sluta gnälla och gör någonting i stället för att irra omkring i regnet och stortjuta!! Är det här verkligen stor litteratur?!


I förrgår fick jag ett mail från Eva som frågade om vi hade möjlighet att ta över ett marsvin. Den lilla grisen visade sig vara Alices kullsyskon. Familjefadern där hon hade bott hade blivit allergisk, så hon hade kommit tillbaka till Eva. Eftersom vi tycker att det är en aning glest när våra 5 grisar minglar på golvet, så ville vi naturligtvis ta emot henne. Vi hämtade hem henne idag. Häpp! Låt mig presentera vår senaste fyrbening, Maja!

 


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards