Alla inlägg den 23 juni 2012

Av Ewa - 23 juni 2012 21:49

......att satan är ett hebreiskt ord och betyder motstånd?


Fridens.    

Av Ewa - 23 juni 2012 21:43

Jag kunde ligga kvar i sängen ända till 12.

Inga värktabletter idag.

Hantlarna har slutat att samla damm.


Halv-fridens.    

Av Ewa - 23 juni 2012 21:05

För ganska precis 4 år sedan köpte jag mina allra första MBT-skor och sedan dess har jag inte använt gångstavarna eftersom jag läste någonstans att de inte fungerar tillsammans med MBT-skor då steglängden är kortare än när man älgar på med stavar. Mina stavar har legat ovanpå hallgarderoben sedan dess tills jag bestämde mig för några månader sedan att börja använda dem igen och för att inte glömma bort den idén, så tog jag ned stavarna. Jisses, vad mycket damm det följde med! *host host* Det hjälpte inte ett dugg. Inte blev det någon stavgång! Från ovansidan av garderoben till ett hörn i hallen tills igår. Eftersom jag inte kommer att fortsätta med styrketräningen hos SATS, så måste jag ju försöka muskla upp överkroppen på egen hand och stavgång kan hjälpa till. Det var skönt att gå med stavar! Det är som att lära sig att cykla: har man lärt sig det en gång, så sitter det i kroppen. Rak som en fura i ryggen och med ett hjärta som fick pumpa lite extra. Det känns i skuldrorna idag och även om stegländen inte utgjorde något problem, så blev gången annorlunda för det kändes i benen och höfterna. Nu kör jag på ett tag och sedan kanske jag investerar i ett par nya stavar som inte har handtag av handsvettsframkallande plast. Jag fick till och med en blåsa på tummen.



I hopp om att överkroppens muskler inte ska förtvina helt och hållet, så har jag monterat ihop mina hantlar igen och idag var det nypremiär. Armar, axlar och baksidan av överarmarna blev hårt prövade. Inte många muskler där inte, mer av sparris. Jag lade till midjeövningar och sit-ups-oxå. Jag gick inte ut så hårt eftersom jag inte vill tappa sugen, men jag hoppas att det kommer att kännas av i alla fall lite i morgon.



Hur kan man veta att ens förhållande är förhållandet med stort F? Det finns de som anser att det bara finns en enda sann kärlek medan andra hävdar motsatsen. Om man tror på en enda sann kärlek, ett enda vackert Förhållande i livet, så kan resultatet antingen bli att man aldrig binder sig eftersom man är övertygad om att det finns någon bättre där ute eller så biter man sig fast med näbbar och klor även när det är dödsdömt. Jag har ingen erfarenhet som bygger på många förhållanden, men jag tycker inte att jag är naiv när jag påstår att om kärleken är besvarad och man respekterar varandra, så blir förhållandet inte krångligt eller komplicerat. Om man hela tiden tjafsar om småsaker innan man gifter sig, så är det mycket troligt att det är de småsakerna som kommer att leda till större gräl i framtiden. Jag tror oxå att man kan ta hjälp av vad ens närmaste tycker om ens tilltänkte. "Bananer är goda - 1 miljon apor kan inte ha fel." Magkänslan, glöm inte magkänslan!


I morgon är det dax för samtalet med Elin och hennes kille.


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards