Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Fult trick

Av Ewa - 19 juni 2012 21:29

Om jag hade varit ensam hemma med Elin ikväll, så hade jag inte öppnat dörren för honom. Elin var inne i badrummet misstänkt länge när det knackade på ytterdörren. Det finns bara en person som knackar i stället för att använda ringklockan..... Hon kom inte ut från badrummet trots att jag ropade på henne för att tala om att hon hade besök. Pär är mycket snällare än jag, mycket mer förlåtande. Eller är han feg? Pär öppnade och släppte in den person som inte är välkommen här. Efter någon minut kom Elin ut från badrummet. Det dröjde inte länge innan jag kom underfund med att det var ett medvetet trick från Elins sida i sambarbete med den andra personen. Ett fult trick. Ett omoget sätt att få som man vill. En brist på respekt som är sårande. Den andra personen har sådan respekt för sina egna föräldrar (eller är han rädd för dem?) att han knappt kan prata med dem om att han älskar en "svenne-tjej", men hennes föräldrar behöver man inte respektera, eller? Att komma dragande med en påse med godsaker går inte hem hos mig. Visa mig att min dotter kommer i första hand i stället för att fjäska för mig!


Totalt jävla o-fridens!      

 
 
Ingen bild

Elin

20 juni 2012 00:08

Det var inget trick och inget samarbete. Både du och jag visste att han var på väg och godsakerna hade han med sig som för att be om ursäkt.
Du hade också kunnat visa respekt och i alla fall hälsa.

Ewa

20 juni 2012 00:35

Varför kom du då inte och öppnade för honom?

Om ni 2 hade respekterat Pärs och min inställning till att han inte är välkommen här, så hade jag inte befunnit mig i en situation där jag förväntades visa hyfs mot någon jag inte ville träffa.

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards