Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Ewa - 16 juni 2012 21:22

Bara 2 veckor kvar med den tillfälliga fyllningen.

Sopsorteringstunnorna var tömda = gott om plats.

Det närmar sig klippdax igen.


Fridens.    

Av Ewa - 16 juni 2012 17:44

Elin och jag har börjat se "Criminal minds" på DVD. Serien har fått höga betyg både på DVD och  när den gick på Kanal 5, men vi undrar varför. Arbetet med att göra gärningsmannaprofiler och att försöka lista ut hur de kriminella sinnena är upplagda har jag alltid tyckt är väldigt fascinerande ur psykologisk synvinkel. Jag har alltid haft sug efter att veta varför. Elin är funtad på ungefär samma sätt och det är därför vi blev så besvikna för visserligen får man följa arbetet med profileringen, men man får aldrig (dvs. aldrig efter att ha sett 4 av 22 avsnitt) veta varför boven blev som han blev. Det blir mer av ett konstaterande att "Vad var det vi sa!" och en lätt besserwisser-attityd, ett upprapande av fakta som om det handlar om en skollektion. FBI-agenterna tar sig själv på väldigt stort allvar och det finns inte mycket utrymme för humor eller självdistans. Sedan är det ju detta jäkla citerande av kända författare och politiker och andra kändisar som är så underligt populärt i amerikanska serier. Vicket nedköp!


Fridens.    



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards