Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Ewa - 16 maj 2012 15:49

Kajsa är nu helt återställd i vänster ben, men är fortfarande lite halt på höger ben. När vi kom hem i lördags kväll och hittade Lillan död, så var Kajsa rejält uppskrämd vilket får mig att misstänka att Lillan inte dog stilla och fridfullt utan att det hela fick Kajsa att rusa runt och på så sätt stuka höger tass. Suck. Det är tomt utan Lillan - bara 5 små grisar kvar nu. Under en period av knappt 6 månader, så har vi mist 3 grisar och det känns både tungt och tomt. Jag pratade med veterinär AK igår och vi enades om att jag kunde förlänga Kajsas Metacam-kur med ytterligare 5 dagar. Hon är fortfarande instängd i övre buren och sällskapsdamerna har växlat. Det fungerar bäst med Ester eller Mimmi medan Alice var himla elak och hoppade på Kajsa så fort hon landat i buren. Humlan är, tyvärr, inget alternativ då hon är alldeles för.........energisk. Sjukburen är numera förlängd till sin helhet, så i alla fall den utvalda sällskapsdamen kan knata omkring. Kajsa tar sig fram till höbunten och matskålen, men stödjer ogärna på benet. Jag tror ändå att hon ska få vara ute på golvet i morgon medan jag städar burarna, så vi får en ordentlig möjlighet att se hur hon rör sig.


Det bidde en promenad idag före lunch. Jag gick till Salem för att hämta beställda mediciner och mötte upp med Elin som hade varit hos tandläkaren. Vi gick en längre väg hem under våldsamma protester från Elin, men jag övertygade henne om att hon, precis som jag, har suttit i soffan alldeles för mycket den senaste tiden. Det är skönt att vara ute och röra på sig och nu känns det som att jag kan komma igång igen trots att motivation och lust lyser bländande starkt med sin frånvaro.


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards