Alla inlägg den 7 maj 2012

OMG

Av Ewa - 7 maj 2012 15:45

"Oh, my god!" är ett uttryck som jag har kommit på mig själv med att använda flitigt trots att jag ivrar så för att bevara svenskan, men det är så himla användbart och igår kväll fick jag verkligen användning av det. Mina ögon hade varit fulla av krossat glas från tidig eftermiddag och de lyste lika röda som stoppljuset.

"Du äter väl allergimedicin?" frågade Pär.

"Ja visst" svarade jag.

"Det finns ju ögondroppar oxå, eller hur?"

........

"Oh......my.......god....... Ögondroppar!!!"


Det här är inte mitt första år med allergi och jag har alltid gjort av med flera flaskor Livostin ögondroppar och just i år har jag gått omkring med mina irriterade ögon och undrat varför allt är så mycket besvärligare i år utan att komma ihåg dropparna. Oh, my god. Det första jag gjorde idag var att ta mig ned till Konsum (med solbrillor och keps som skydd mot det bokstavligen smärtsamma solljuset) och köpa 2 flaskor droppar ā 85 kr. Man kan ta en droppe per öga upp till 4 gånger per dag och jag har tagit 2 omgångar och en viss lindring har infunnit sig. Det stod att läsa på DN.se står att läsa att det är den intensivaste pollensäsongen på 6 år, så att jag är ovanligt plågad har inte bara med mitt pinsamt dåliga minne att göra.


 


Halv-fridens.     


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards