Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Ewa - 21 mars 2012 14:35

.....som blir sjukt trött och får huvudvärk av att lämna prover på fastande? Sköterskan tog 3 rör. Jag promenerade dit och jag promenerade hem och efter det är jag helt färdig. Dessutom måste jag lämna in ett urinprov på måndag som jag inte blivit informerad om till idag. Suck.


Jag sover fortfarande dåligt. Jag lägger mig oftast runt midnatt och vid 6 brukar jag ta mina mediciner för att sedan sova några timmar till. Timmarna av sömn mellan midnatt och 6 är inte sammahängande och inte timmarna efter 6 heller och den senaste tiden har jag även haft svårt att somna. Mitt behov av att sova 12 timmar eller mer har minskat ordentligt, men den sömn jag får är inte tillräcklig och det börjar bli tärande, så pass tärande att jag känner av en nedåtgående spiral...... Jag ska träffa psyk-läkare DS nästa vecka och då ska jag ta upp det här med honom. Jag har haft ångest- och sovhjälp av Theralendroppar i så pass många år att jag inte längre vet hur det är att somna av mig själv!


Idag fick jag den första riktiga känslan av att våren kanske är på väg. Det var 11 plusgrader vid 10-tiden när jag gick till vårdcentralen. Jag tog den ofodrade vårjackan och hade inga handskar, men jag frös inte. Dessutom var det absolut torrt och o-halt ute vilket gjorde att jag slapp få ont i ryggen. När Pär och jag var i Skärholmen i söndags, så hade jag mina klackkängor dvs. ingen fästande gummisula att tala om och där är det bara halt stengolv, så jag slirade omkring hela tiden och efteråt hade jag djävulskt ont i ryggen. Det kändes som om någon körde in en kniv i ryggslutet!


Halv-fridens.


PS. Jag stör mig oerhört på Halebop-reklamen i toppen av sidan! Den är ful och irriterande och varför måste den vara så stor?!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards