Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Ewa - 22 februari 2012 15:05

Det var töväder i helgen och allt blev slask, men innan någon hann ploga undan det, så frös det på och allt blev till tjock, knölig is som grus inte förslår mot. Idag ösregnade det dessutom och jag skulle ut och iväg till frissan. Det var halt redan i trappan ned och jag höll på att stå på öronen på gångvägen för att inte tala om hur det var resten av vägen ned till tåget........ Jag trippade fram med små steg och påminde mig själv om att andas och att slappna av och att inte blåhålla paraplyet, så att jag fick ont i handen. Jag kom ned till stationen med livhanken i behåll.


Det här besöket hos Rosie var betydligt trevligare än besöket i december. Jag orkade prata. Jag orkade vara social. Jag orkade helt enkelt tack vare att jag slapp ångesten. En stor skillnad på 2 månader. Klippningen är jag väldigt nöjd med och det är så skönt att vara snaggad igen! Det var inga isgator på Östermalm.


På vägen hem stödhandlade jag. Trots att vi STOR-handlade med lista igår, så fick vi inte med allt. Det var i alla fall lättare att gå uppför isgatan på vägen hem än det var att ta sig nedför den, men nu dröjer det några dagar innan jag går ut igen.


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards