Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Annandagen

Av Ewa - 26 december 2011 13:03

Nä, julafton blev ingen höjdare. Trots lugn och frid, så var jag inte i form. Blä!


Igår mådde jag inget vidare till en början, men det kändes bättre efter lite lunch och en promenad på 70 minuter. Det var stora promenaddagen igår - det kryllade av folk som gick eller sprang.


På kvällen började det blåsa. Dagmar var på ingång. Jag lade mig vid halv 24 och sov, som vanligt, med öronproppar, så jag slapp ligga och lyssna på bruset och suset där ute. Klockan 4 vaknade jag med ett ryck, men när jag öppnade ögonen, så såg jag ingenting! En svag glipa ljus vid rullgardinens kant, men vid dörröppningen till vardagsrummet var det svart och det brukar det inte vara. Jag trodde att jag hade fått fel på ögonen! Jag tog på mig glasögonen för att gå på toaletten och när jag kom ut i vardagsrummet och tittade ut genom fönsterna, så såg jag att det var helt nedsläckt på gården - inte en lykta lyste. Aha, strömavbrott! Enligt timern på bilens motorvärmare som stannar vid strömavbrott, så försvann strömmen vid 3-tiden. Den kom tillbaka klockan 12 igen, så det var strömlöst i 9 timmar.


Om ungefär en timme åker vi till svärisarna för att äta middag igen. Jag brukar inte följa med på annandagens middag, men det är inte mycket som är som vanligt den här julen.


Halv-fridens.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards