Direktlänk till inlägg 22 december 2011

När jag minst anar det........

Av Ewa - 22 december 2011 15:46

........och mest behöver det, så fick jag lugn och frid!

En dag av lugn och frid.

Vilken lisa!


Igår kväll ökade jag Lyrica-dosen enligt överenskommelse med läkare DS. Jag hade ju varit trött hela dagen och somnade strax efter 23, vaknade till vid 3 och sov sedan till halv 6 och det är mycket nu för tiden. Jag vaknade ångest-fri! Jag låg länge och bara kände efter. Ingen ångest. Lugn och frid. Fantastiskt! Vid 7 somnade jag om och sov till kvart i 9. Tog mina mediciner och släppte ut marsvinen, lade mig igen och sov till halv 11 när Elin drog igång burstädningen. Jag var fortfarande ångest-fri och låg och kände efter igen. Jag hade fortfarande huvudvärk, men hellre huvudvärk än ångest. Jag steg upp och duschade, klädde mig, gick ut med sopor och gjorde sedan lunch. Efter lunchen, klockan 14 gick jag ut. Först gick jag till stationen och fyllde på SL-kortet för 3 månader framåt och sedan gick jag min promenad på 70 minuter och det var väldigt skönt! Det är en runda som jag kallar Ut på landet och just nu är den extra trevlig att gå tack vare att den inte är isig eller besvärlig utan grusad, sandad och med mycket barmark.


Nu är klockan 16 vilket brukar vara en ångestfylld tid på dagen för mig, men idag klarar jag mig utan Oxascand och det känns oerhört lyxigt! Kan det vara så enkelt som den ökade Lyrica-dosen eller är det bara en enda dag av lugn och frid i en räcka av plågsamma dagar?


Fridens.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

22 december 2011 17:34

Härligt att läsa Ewa.
Hoppas morgondagen blir lika avkopplande.
Kram

http://http:/grongoling.bloggplatsen.se

 
Annie Ekström

Annie Ekström

22 december 2011 18:29

Vad GLAD jag blir av att läsa ditt inlägg :) ÄNTLIGEN en återhämtningspaus i ditt elände!!
Kramar i massor!!

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards