Direktlänk till inlägg 1 december 2011

En bättre dag

Av Ewa - 1 december 2011 16:08

Jag sov bra i natt och jag tror att det har att göra med biverkningarna av den tredje Oxascand som jag tog igår kväll. Mina morgonmediciner tog jag inte förrän halv 9 och sedan lade jag mig igen och låg vaken till nästan 10 då jag somnade och sov i en timma. När jag vaknade fick jag smått bråttom med att hinna vakna och duscha innan den usla doktor AH skulle ringa halv 12.


Jag hann både duscha, släppa ut marsvinen, bädda sängen, plocka in disken och sitta vid datorn en bra stund innan AH ringde 10 över 12. När det kom till kritan, så orkade jag inte ställa henne mot väggen, men jag blev irriterad över att hon visade så stor förvåning över att Seoquel gav mig ökad ångest (i FASS, så står det nästan med stor text att det är att räkna med). Hon var väldigt medkännande och jag började nästan gråta, nära till tårarna som jag alltid har nu för tiden. Hon hjälpte mig med recept. Jag brukar förnya mina recept via vårdguiden, men Lyrica och Oxascand räknas väl till psykofarmaka och det är det någon psyk-läkare som ska skriva ut det. AH fixade båda recepten och jag har kunnat beställa mer medicin. Jag frågade henne varför jag ska få en ny läkare och fick ett svar som jag inte hade räknat med. Omorganisation som leder till att kliniken bara kommer att ta emot neuropsykiatriska patienter och jag med min depression hör inte till den skaran. Ingenting personligt, men det hade jag inte väntat mig, men inte heller att hon ska sluta vilket jag hade väntat mig.


Elin har varit hemma idag och jag har haft sällskap. Efter lunchen, så gick Elin och jag till Konsum och lyxhandlade - det går att lyxhandla på Konsum. Rostbiff, gräddost, chips, choklad, munkar och en amaryllis med 2 stänglar. Vi köpte potatis och syltsocker oxå - mindre lyxigt.


Månadsvägning. 91,3 kg vilket innebär att ytterligare 1,6 kg har försvunnit under den månad som har gått. Det går sakta, men säkert och med tanke på hur djävlig den senaste månaden har varit och att det har varit svårt att känna entusiasm för kosten eller att upprätthålla den nödvändiga koncentrationen, så är 1,6 kg bra.


Det har varit en bra dag idag.


Fridens.



 
 
margus

margus

3 december 2011 10:34

Så december startade bra i alla fall. Dessa j..vla omorganisationer..! Sådana leder alltid till sämre resultat under lång tid för den som omorganiserar, hörde jag på radion. Att dom aldrig lär sig...

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards