Alla inlägg den 30 november 2011

Av Ewa - 30 november 2011 16:11

Igår. Jag tog mina mediciner tidigt på morgonen vilket brukar innebära att jag inte klarar mig på bara 2 Oxascand hela dagen och igår var inget undantag, men jag var inte smart nog. Jag skulle träffa Pär strax efter 15 för att åka till Coop och handla och medan jag väntade hemma, så kände jag krypningar av oro i hela kroppen. Om jag hade varit smart, så hade jag tagit en Oxascand innan jag gick iväg, men det gjorde jag inte. Det var skitjobbigt att handla och så fort vi kom hem tog jag tabletten, slängde in alla varorna i respektive skåp och stängde sedan in mig i sovrummet. Där satt jag på sängkanten och gungade lätt fram och tillbaka i över en timme medan jag väntade på att lugnet skulle sänka sig och medan tankarna for som skottspolar i huv'et. Inga tårar den här gången. Pär tittade till mig ett par gånger. En dålig dag.


Den gångna natten sov jag faktiskt ända till halv 6 innan jag vaknade första gången. Sedan slumrade jag till halv 7 medan Pär gjorde sig i ordning för arbetet. Efter att han hade varit in och sagt hejdå, så sov jag inte mer. Jag bara låg där till strax efter 8 när jag måste gå på toaletten och så ta mina mediciner. Jag hade bestämt mig för att jag skulle klara av att åka till Stockholm. Det kändes i magen att jag skulle klara det.


Jag gick hemifrån kvart över 9 för att vara inne i Stockholm när affärerna precis hade öppnat för att slippa undan alltför mycket folk. För första gången (någonsin?) valde jag att inte ta med mig en bok att läsa. Jag kände att det skulle vara tillräckligt för mig att vara ensam ute bland en massa folk och jag kände att det skulle bli lättare att bara sitta och åka med. Titta på folk. Titta ut genom fönstret. Så blev det och det kändes inte så långtråkigt som jag trodde att det skulle kunna göra.


Affärerna klarade jag av på en dryg timme. Jag betade av de i lugn takt. En julklapp till Elin blev inköpt. En blue-tooth-pryl enligt önskemål till Pär - inte julklapp (tydligen en pryl som han inte kan klara sig utan). Till mig själv köpte jag 4 pocket och 2 långärmade t-shirts, kroppsskrubb och duschtvål.


Solen sken idag och det blåste svinkallt.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards