Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Min dag

Av Ewa - 26 november 2011 14:45

Igår satt jag och läste till strax efter 23 och var lite förvånad över att jag orkade för den senaste tiden har jag suttit och somnat med boken i handen före klockan 22. Tack vare det kunde jag sova lite längre imorse och tog inte mina mediciner "förrän" strax efter 8. Sedan lade jag mig i soffan. Bara låg. Grät lite. Kände mig eländig. Pär och Elin var pigga och nytra, åt frukost tillsammans och gav sig sedan av på övningskörning och en sväng till Skärholmen.


När klockan var halv 10, så gick jag ut i köket. Plockade in disken. Åt lite youghurt. Sedan klädde jag på mig och gick ut. Det var strålande sol och bara ett par plusgrader och det blåste svinkallt, så bitvis fick jag dra upp huvan över kepsen för att skydda öronen. Jag gick min 7 kilometersrunda, men mot slutet blev jag övertrött. Jag upplevde det inte som att jag hade hållit något speciellt tempo, det var snarare en känsla av brist på stuns i benen och ingen ork i kroppen över huvud taget, men promenaden tog de vanliga 90 minuterna, så jag antar att benen gick av sig själva.


Jag blev väldigt trött och när jag satt i soffan med min lunch och mitt te, så satt jag faktiskt och sov, men det fungerade som en energi-lur (undviker medvetet ordet powernap) och jag klarar nog resten av eftermiddagen utan att sova mer.


Jag har, på datorn, fyllt i den blankett som har med den sk. arbetslivsintroduktionen hos Af att göra. Den ska signeras och skickas in för att jag ska få ersättning - 178 kr/dag. Suck. Mer än ingenting i alla fall.


O-fridens.    

 
 
Annie Ekström

Annie Ekström

26 november 2011 18:24

Kram till dej vännen. Vad jättetråkigt att Astrid så snopet gick bort. Skickar styrketankar till dej.

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Ewa

28 november 2011 11:27

Tack!

 
margus

margus

26 november 2011 22:30

Ser det som särskilt hoppfullt att du trots allt går dina rundor. Det är nog mer än vad många i din situation gör. Det är säkert väldigt viktigt just nu.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards