Alla inlägg den 24 november 2011

Av Ewa - 24 november 2011 10:41

Astrid har dött. Nu har vi 7 marsvin. Vi duschade henne igår och tvättade med Fungoral-schampo eftersom vi misstänkte att hon, precis som Humlan, har svamp i pälsen. Hon var alldeles lugn i duschen och allt gick smidigt. Det var efteråt som vi märkte att något var fel. Hon var bara som en klump, orörlig. Vi torkade med handduk och sedan med hårtork och hon rörde inte en fena - onaturligt stilla. Efteråt fick hon sitta inlindad i en handduk för att hålla värmen och så fick hon ett par bitar tröst-paprika, men hon rörde inte dem. Inte det minsta intresse. Hon såg upp-burrad ut och hade kisande ögon vilket alltid är ett varningstecken för oss marsvinsägare. Hon mådde inte alls bra och frågan var varför? Mådde hon dåligt innan duschen? Blev hon så skrämd av hanteringen att hon fick en stroke eller hamnade i chock? När vi hade satt in henne i övre buren för att kunna hålla koll på henne, så vaggade hon direkt mot ett hörn där hon fick ligga ifred. Då började hon få ryckningar. Så höll det på resten av kvällen och ganska snart misstänkte vi att hon inte skulle klara natten. Hon dog vid 20-tiden utan att någon av oss kunde hjälpa henne. Stackars Astrid! Vad 17 var det som hände?!


Det är mycket tårar här hemma nu för tiden.........


Jag provade ännu en variant i ångest-hantering idag. Jag vaknade strax efter 6 och gick upp och tog mina mediciner inklusive 2 Oxascand, men inga droppar och sedan lade jag mig igen. Jag låg vaken någon timme, men sedan somnade jag. Jag vaknade kvart i 10 av ett sms från Pär och då kände jag mig lugn. Det är kanske den här varianten som fungerar bäst för jag blir ju så himla trött av Theralen-dropparna. Igår satt jag och sov i soffan på eftermiddagen.


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards