Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Nytt möte med Af

Av Ewa - 18 november 2011 11:20

Det var dax för ett andra möte med Af (se 12 oktober). Pär följde med eftersom jag inte är förmögen att ta in några som helst fakta eller instruktioner. Jag bara satt och hade väldigt svårt att svara på de enklaste frågor. Obehagligt.

Af-damen tyckte att det var bra att jag hade tagit mig dit, men nästa möte föreslog hon att vi ska ta per telefon. Inte mig emot. Om en månad. Då är det nästan jul.


När vi kom hem igen, så bytte jag om och sedan gick vi en ganska långsam promenad på 65 minuter, men det var inte ett dugg skönt utan bara tungt och jag fick aldrig upp någon egentlig värme, så jag småfrös nästan hela tiden.


Jag fattar inte att det är möjligt att må så här dåligt.

Snart slutar jag att fungera.


O-fridens.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

18 november 2011 14:22

Kan dom inte bara stänga din mapp på Af, och lägga ner hela utredningen direkt. De som är ansvariga på fk borde ju kunna se direkt att du inte kan jobba, att du mår så dåligt när det är dags att ditt ärende ska behandlas varje gång, att det är omänskligt att gå och vänta på dessa beslut och allt man själv måste göra också! Det borde de verkligen kunna se vid det här laget tycker jag. Tycker det räcker nu. Du har ju gått igenom ECT också för att försöka må bättre. Du skulle behöva lugn runtom dig, trygghet så att du visste att du inte ska tvingas till något som du inte klarar av och trygghet att veta att det kommer en slant varje månad. Man klarar inte mer än vad man gör, hur de än utreder.
Kram!

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

18 november 2011 15:16

Tack, kära vän! Tack!

 
Annie Ekström

Annie Ekström

19 november 2011 18:02

Ja, jag håller med Gröngöling. Stäng ned ärendet och låt dej få sjukpension. Hur svårt kan det vara? Förstår de inte att det kostar mer pengar att hålla på att tvinga dej till olika behandlingar, möten och kontroller OCH framför ALLT att byta läkare stup i kvarten och låta dej börja om från början igen och igen och igen och få dej att må dåligt av det, än att bara låta dej vara ifred. Det räcker väl med att låta dej försöka må så bra som möjligt i ditt eget lilla näste dag för dag, än att låta dej genomgå förberedelseångest och inför varje ny träff med myndigheterna eller läkar"vården" uppepå all den vardagliga ångesten som kan utlösas bara av att behöva gå upp på morgonen.
Jag förstår inte att de kan vara så högt utbildade och beslutsfattande, utan att kunna vanlig sund vardagsmatematik.
Kram Vännen

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Ewa

20 november 2011 11:11

Tack - det värmer!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards