Direktlänk till inlägg 16 november 2011

Ångest

Av Ewa - 16 november 2011 15:48

Idag har jag haft oavbruten ångest och en knut i magen. Jag gick min 90-minuters promenad och ångesten gjorde att jag var helt försjunken i mig själv; jag hörde knappt musiken i lurarna och jag orkade inte se mig omkring utan travade bara på i en och samma takt.


Det är vidrigt att behöva må så här!!! Min läkare AH skulle ha ringt igår (igen), men det gjorde hon inte (igen). I stället fick jag ett brev från mottagningen på Södertälje sjukhus om att jag har fått en tid hos en ny läkare. Jag ringde genast upp för att få veta vad det handlar om och fick förklarat för mig att det är AH som har "skickat mig vidare" utan någon som helst förklaring till mig. Underförstått är att hon kommer att sluta. Tiden hos den nya läkaren, DS, är den 13 december och jag törs inte tacka nej trots att jag avskyr tanken på att behöva fläka ut mig för ännu en läkare, men vem vet, han är kanske pålitligare än vad AH har varit. Frågan är hur jag ska stå ut tills dess?


Humlans nos-svamp bekämpas dagligen och verkar vara på tillbakagång efter en veckas behandling. "Smörj in nosen 2 gånger om dagen under 14 dagar" var instruktionerna, men inga tips om hur man ska få marsvinet i fråga att samarbeta....... Mängden salva som faktiskt har smorts in har varierat om man uttrycker det så.


Fridens. 



 
 
Gröngöling

Gröngöling

16 november 2011 17:20

Usch. Och det är jobbigt att behöva byta läkarkontakt, särskilt när den är så viktig.
Jättestor kram. Du är bäst. Otroligt att du orkar gå och träna så mycket förresten.

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

17 november 2011 11:49

När jag tränar så mår jag bättre och det är synd att jag inte orkar träna mer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards