Alla inlägg den 1 november 2011

Av Ewa - 1 november 2011 11:51

Igår. Jag vaknade med ett ryck kvart i åtta. Väckarklockan hade inte ringt halv 8 som det var tänkt. Jag hann gott och väl ändå, men det är inget behagligt sätt att vakna på. Kvart över 8 gick jag ned till tåget för att åka till SATS, men det kom inget tåg på över en halv timme pga ett signalfel, ett rejält signalfel med andra ord. Jag var nära att gå hem igen och jag var faktiskt på väg när jag såg att det skulle komma ett tåg. När det blir den sortens förseningar, så blir det trångt i vagnarna, men jag hade i alla fall en sittplats med träningsryggan i knäet. Jag sa till mig själv, flera gånger, att jag i alla fall inte har en tid att passa, men sanningen att säga mådde jag så himla dåligt att jag egentligen inte brydde mig.


Jag kom fram till SATS 20 minuter senare än vanligt och pga det, så kunde jag inte ta maskinerna i den vanliga ordningen eftersom de var upptagna, men det skadar inte att stöka till ordningen ibland. Det var tungt, men det gick och det blev 30 minuters promenad på löpbandet som avslutning.


När jag kom hem var jag ensam och orkade ingenting. Jag orkade inte tänka eller prata eller blogga, så jag fick tiden att gå genom att se sammanlagt 8 avsnitt av Cityakuten.


På kvällen började jag läsa "Dödligt villospår", en lättläst och lagom krävande bok. "Darling Jim" höll inte i längden.


Idag.  Jag sov till halv 11 utan problem. Vad skulle jag upp och göra? När jag hade släppt ut marsvinen, så var det dax för månadsvägningen och det resultatet fick mig att må lite bättre: 2,3 kg borta!! Kanon! Sedan duschade jag.


Läkare AH ringde som avtalat och eftersom Tryptizol verkar fungera, så ska jag till henne på torsdag för att diskutera medicinbyte.


Senare idag ska Pär och jag veckohandla på Konsum.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards