Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Museum och restaurang

Av Ewa - 30 oktober 2011 17:41

Hela familjen var på Fotografiska muséet och såg en utställning av Nick Brandt. Sagolika fotografier av Afrikas djur. De rörde mig på djupet. Mycket känsla och stor respekt för djuren. Han använder inte teleobjektiv trots att många bilder var riktiga närbilder. Han använder sig av stort tålamod. Alla foton är i svart/vitt och en aning sepiafärgade.

Det var överraskande mycket folk och det var till och med kö in till muséet, men det var inte så mycket att det blev svårt att se bilderna som var STORA. Vi köpte en affisch plus ram föreställande en elefantkaravan. Bilden ovan fanns med i utställningen. 2010 startade Nick Brandt "Big life foundation" i syfte att rädda Afrikas djur och natur.


Efteråt åkte vi till Amazon i Heron City och åt en tidig middag. Det smakade bra (oxfilét) och jag blev så där behagligt mätt som jag alltid blir av riktigt fint kött och jag behöver inte äta mer idag.


Fridens.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

31 oktober 2011 10:36

Fantastiskt fin bild. Förstår att det var en bra utställning.
Kram

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Nannis

Nannis

1 november 2011 07:18

Oj vad fin! :)

http://nannis.blogg.se

 
margus

margus

7 november 2011 22:40

Himla bra att du tog dig till en så fin utställning. Vilken upplevelse! Erinrar mig nu att jag nog glömt en minst lika trevlig fotoutställning i närheten... oops, den är över nu...

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards